اخبار استارتاپی

قیمت عادلانه‌تر برای اپلیکیشن‌های تاکسی توسط تکنولوژی ETA

گام بزرگی در جهت منصفانه‌کردن قیمت‌ها که مسافر و راننده هر دو به یک میزان از هزینه‌ی سفر رضایت خاطر داشته باشند.

لیمو HR

اپلیکیشن‌های درخواست تاکسی به طور دائم در تلاش هستند تا هزینه‌های‌ سفر را برای مشتریان خود منطقی کنند، اما رسیدن به این هدف بدون به کارگیری یک تکنولوژی پیشرفته، کاری دشوار است.

یکی از شاخص‌های تاثیرگذار بر قیمت، چگونگی محاسبه‌‌‌ی زمان رسیدن راننده به آدرس درخواستی است. تپ‌سی، تنها تاکسی آنلاین در ایران است که تکنولوژی ETA را در اپلیکیشن خود به کار گرفته است. پیش از اعمال تحریم‌ها، همه‌ی اپلیکیشن‌های درخواست سفر می‌توانستند این سرویس را از گوگل خریداری کنند اما بعد از تشدید تحریم‌ها، دسترسی شرکت‌های ایرانی از این خدمات قطع شد و تنها شرکتی که توانست با دانش کارشناسان خود به این تکنولوژی دست یابد، تپ‌سی بود.

به کمک سرویس ETA کرایه‌ی هر سفر به صورت جداگانه و بر اساس شرایط ترافیکی آن سفر محاسبه می‌شود. این موضوع یک طرح برد-برد برای مسافر و راننده است؛ زیرا با به کارگیری ETA کاهش یا افزایش کرایه، به صورت یکسان و کور برای همه‌ی مناطق شهر اعمال نمی‌شود.
برای مثال، در روزهایی از سال که شاهد بارش سنگین برف‌ هستیم، اکثر رانندگان به دلیل ترافیک و خطرات ناشی از بارش برف دست از ارائه خدمات می‌کشند. دلیل این امتناع، به‌صرفه‌ نبودن کرایه‌ها به نسبت روزهای کم‌ترافیک‌تر است.

در این مواقع، افزایش نرخ کرایه‌ها، یکی از طبیعی‌ترین واکنش‌ها برای فعال نگه‌داشتن راننده‎هاست اما افزایش نرخ کرایه در همه‌ی محله‌های شهر، حتی آن نقاطی که برف نباریده، موجب نارضایتی مسافران می‌شود. در این موارد، سرویس ETA تخمین درستی از زمان، ارائه می‌دهد و به صورت کاملا هوشمند ترافیک هر مسیر را به طور جداگانه محاسبه کرده و کرایه‌ها را فقط در معابر پرترافیک و یخبندان افزایش می‌دهد تا رانندگان را تشویق به ارائه‌ی خدمات کند. این سرویس، گام بزرگی در جهت منصفانه‌کردن قیمت‌هاست که در اپلیکیشن تپ‌سی تعبیه‌شده تا مسافر و راننده هر دو به یک میزان از هزینه‌ی سفر رضایت خاطر داشته باشند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *