اخبار استارتاپی

تلاش دانشگاه تهران برای راه‌اندازی هاب استارتاپی

ذهنیت بازارمحور در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

مدیر پروژه‌ی استارتاپ‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، از ایجاد هاب‌ استارتاپی خبر داد و گفت: راه‌اندازی این هاب به توسعه‌ی کسب‌وکارهای دانش‌بنیان کمک خواهد کرد.

به گزارش اکوموتیو، دکتر مینا مهرنوش، در سومین همایش و جشنواره‌ی صنعتی «رسم»، با موضوع راه‌اندازی و توسعه‌ی استارتاپ‌های لوازم خانگی با اشاره به اهمیت شبکه‌سازی در حوزه‌ی استارتاپ‌ها افزود: مزیت رقابتی در دنیای کسب‌وکار در دانش و اقتصادهای دانش‌بنیان تعریف می‌شود و این مدل اقتصاد دانش‌بنیان، بسیاری از تئوری‌های اقتصادی و منابع انسانی را تحت‌تاثیر خود قرار داده است.

وی ادامه داد: برای این‌که از منابع دانشی استفاده کنیم، باید یک پلت‌فرم ایجاد شود تا استعدادها شناسایی شوند و از ایده‌های‌شان برای صنعت استفاده کنیم. دانشگاه کارآفرین در این راستا همسو با نیاز صنعت به دانش و نزدیک شدن دانشجویان به کار، برنامه‌های خود را دنبال می‌کند.

مهرنوش با تاکید بر این‌که ما به دنبال ایجاد یک هاب استارتاپی در کشور هستیم، خاطر نشان کرد: برای این حوزه، برنامه‌های بسیار جدیدی داریم و فکر می‌کنم که به‌زودی موج جدیدی در دانشگاه‌های دیگر هم ایجاد شود و ما این علاقه‌مندی را در جلسه‌هایی که برگزار می‌کنیم، دیده‌ ایم. به همین دلیل، فکر می‌کنم که اگر بتوانیم این هاب را ایجاد کنیم، می‌توانیم به استارتاپ‌ها و صاحبان ایده کمک کنیم تا کسب‌وکارهای خودشان را بسازند.

مدیر پروژه‌ی استارتاپ‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اظهار کرد: ما در کشورمان اغلب ذهنیت تولیدمحور داریم که این ذهنیت یکی از مسائل اقتصاد ما بوده است. ما در این‌جا ذهنیت بازارمحور داریم و می‌توانیم در چند قسمت اصلی بازاریابی و فروش، مالی و سرمایه‌گذاری، حقوقی و قانونی به استارتاپ‌ها و صاحبان ایده کمک کنیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *