اخبار استارتاپی

برگزاری رقابت استارتاپ‌های دانش‌آموزی در جشنواره‌ی ابن‌سینا

مهدی رشیدی جهان، دبیر علمی سومین جشنواره‌ی ابن‌سینا، از برگزاری رقابت استارتاپ‌های دانش‌آموزی به منظور آموزش و ارتقای مهارت کارآموزی، کارآفرینی و خوداشتغالی و آشنایی با فضای دانشگاهی دانش‌آموزان خبر داد.

مهدی رشیدی جهان، دبیر علمی سومین جشنواره ابن سینا گفت: ۲۳۰ طرح در سومین جشنواره‌ی دانش‌آموزی ابن سینا برگزیده می‌شود. برخی از برگزیدگان، برای رقابت‌های بین المللی اعزام خواهند شد و از برخی اختراعات به منظور تجاری‌سازی و ثبت آن حمایت می‌شود.

وی افزود: ۳۰۰ طرح و اختراع در بخش دستاورد‌های این جشنواره به رقابت می‌پردازند. هزار مقاله‌ی دانش‌آموزی برای بخش همایش‌های علمی جشنواره دریافت شده است.

دبیر علمی سومین جشنواره‌ی ابن‌سینا از برگزاری رقابت استارتاپ‌های دانش آموزی در این جشنواره خبر داد و گفت: آموزش و ارتقای مهارت کارآموزی، کارآفرینی و خوداشتغالی به منظور درآمدزایی و آشنایی دانش آموزان با فضای دانشگاهی پیش از ورود به دانشگاه از جمله اهداف این جشنواره است.

وی با بیان این‌که این رویداد آموزش محور است، عنوان کرد: ۲۰۰ فیلم علمی دانش‌آموزی نیز در بخش فیلم‌های کوتاه مستند به رقابت خواهند پرداخت. این فیلم‌ها در ۵۴ عنوان هم‌چون بهترین فیلم نامه و بهترین ایده، جایزه دریافت خواهد کرد.

وی گفت: ۲۰ فیلم برگزیده‌ی این بخش، در سالن شهید مطهری دانشگاه تربیت مدرس به نمایش درمی‌آید و از برگزیدگان این بخش، قدردانی خواهد شد. آموزش گفت‌وگو، منطق و مغالطات به منظور ارتقای اعتمادبه‌نفس دانش‌آموزان در این بخش مناظره‌ی دانش‌آموزی در نظر گرفته شده است.

وی مطرح کرد: در بخش مناظره، ۱۰ موضوع دو وجهی انتخاب شده که دانش‌آموزان بر اساس قرعه‌ی انتخابی به مناظره خواهند پرداخت. دانش‌آموزان در بخش مناظره، براساس آموزش‌های پیشین و هم‌چنین استدلال‌های شخصی به رقابت می‌پردازند.

دبیر علمی سومین جشنواره‌ی ابن سینا گفت: به منظور رعایت عدالت آموزشی، دانش‌آموزان از تمام استان‌های کشور حضور دارند و با سامانه‌ی آموزشی به صورت تصویری، صوتی و مکتوب آموزش‌های لازم را برای شرکت در سومین جشنواره‌ی ملی دانش‌آموزی دیده‌ اند.

سید علی حسینی دبیر، شورای سیاست‌گذاری جشنواره با اشاره به این‌که دانش‌آموزان از ۳۱  استان کشور و ۸۵۰ مدرسه برای شرکت در این رقابت‌ها آماده شده بودند، عنوان کرد:  این رقابت‌ها  با تلاش یک شرکت دانش‌بنیان دانشگاهی و حمایت کیفی آموزش و پرورش در تهران برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد که این مسابقات حول ۹ موضوع: آزمایشگاهی (شیمی و زیست‌شناسی)، مسابقه‌ی برنامه‌نویسی (محتوای دیجیتال)، مسابقه‌ی ملی مناظره، ماراتن استارتاپی، دستاوردها، دست‌ساز‌ها و اختراعات، ماراتن محتوای دیجیتال، فیلم کوتاه و مستند داستانی (با موضوع علمی) و هم‌چنین المپیاد علمی علوم‌پایه برگزار می‌شود.

وی درانتها افزود: این مسابقات به منظور ایجاد زمینه‌ی مناسب برای بروز توانمندی‌های مهارتی دانش‌آموزان است.دانش‌آموزان در این رقابت‌ها، دانش خود را به مشارکت می‌گذارند و اعتمادبه‌نفسشان افزایش خواهد یافت.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *