اخبار استارتاپی

کاربرد فناوری اطلاعات‌ و ارتباطات در رویارویی با مشکلات فوتونیک

فناوری اطلاعات و ارتباطات، در بررسی چالش‌های پژوهش و نوآوری به‌عنوان ابزاری نوین در رویارویی با مشکلات فوتونیک مطرح شد.

فناوری اطلاعات و ارتباطات، که به‌وسیله‌ی فناوری‌های ارتباطی با باند پهن نوری، مورد پشتیبانی قرار می‌گیرند، قادرند چالش‌های اجتماعی و اقتصادی را پاسخ دهند، از این‌رو می‌توان گفت، ICT شیوه‌های تازه‌ای را برای مدیریت منابع و زندگی ایجاد می‌کند و مورد پشتیبانی قرار می‌دهد.

به‌گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در حال حاضر می‌بایست با چالش‌های جدی‌ای مواجه شد که می‌توانند تأثیر بالقوه و عمده‌ای را بر رفاه و پایداری اروپا داشته باشند. ازجمله‌ی این چالش‌ها می‌توان به تضمین توسعه‌ی پایدار، امنیت تأمین انرژی، پرداختن به نیازهای جمعیت در حال سالخوردگی و تضمین سلامت افراد و محیط اشاره کرد. افزون بر این چالش‌ها، توجه ویژه‌ای باید بر دستیابی به امنیت شغلی در آینده‌ی  اروپا صورت گیرد. به همین منظور ICT و کاربردهای مرتبط با آن فرصت‌های ایجاد شغل و ثروت را به‌وجود می‌آورند و برای مردم حومه‌های شهر و روستا، همان فرصت‌هایی را به‌وجود می‌آورد که مردم ساکن در شهرها از آن‌ها استفاده می‌کنند.

افزون بر این، فناوری‌های ارتباطی با باند پهن به‌شدت از انتشار کربن جلوگیری می‌کنند و بسیاری از خدماتی را که درون منازل ما مورداستفاده قرار می‌گیرند تسهیل می‌کنند؛ از آموزش برای کار، نظام سلامت و سرگرمی گرفته تا امنیت. هم‌چنین در بیشتر کشورهای پیشرفته، خانه‌ها از طریق خدمات ارتباطی با باند پهن باند فعال‌سازی شده‌ اند.

گفتنی است، به‌زودی در جهانی زندگی خواهیم کرد که هر چیز قابل اتصالی می‌تواند متصل شود. فناوری‌های با باند پهن علاوه بر متصل کردن خانه‌ها، کسب‌وکارها، تجهیزات و زیرساخت‌های پژوهش و تولید را نیز به هم متصل خواهد کرد، فرصت‌های بازرگانی تازه و شیوه‌های زندگی مختلفی را به‌وجود می‌آورند. همه‌ی این راه‌کارها به سامانه‌های فناوری‌های فوتونیک نیاز دارند؛ زیرا این فناوری‌ها تنها راه ممکن برای کاهش شایسته در مصرف انرژی هستند درحالی‌که هنوز عملکرد در سطح بالاتری مورد انتظار است.

فوتونیک یک فناوری توانمندساز برای همه‌ی فناوری‌های با باند پهن بی‌سیم و باسیم است، تقاضا برای متصل شدن و انتقال داده به شکل فزاینده‌ای در حال رشد است. افزون بر این، ذخیره‌سازی اطلاعات، مدیریت و امنیت نیازمند راه‌کارهای تازه و تخصصی است که به این تقاضا پاسخ گویند و همه‌ی این چالش‌ها نیازمند دسترسی با باند پهن به منابع شبکه‌ای هستند، شبکه‌ای منعطف و با ظرفیت بالا و تعداد زیادی محیط‌های شبکه‌ای، محیط‌هایی مانند مراکز داده‌ها، خطوط انتقال نیرو و زیرساخت‌های پژوهشی نیاز این هدف در نظر گرفته شده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *