اخبار استارتاپی

جایگزینی واژه‌ی “کسب‌وکارهای نوپا” به‌ جای “استارتاپ”

دبیر انجمن کسب‌وکارهای اینترنتی در نامه‌ای به رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی خواستار جایگزینی واژه‌ی "استارتاپ" با "کسب وکارهای نوپا" شد.

به‌گزارش اکوموتیو، دبیر انجمن کسب‌وکارهای اینترنتی طی نامه‌ای به حداد عادل (رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی) خواستار جایگزینی کلمه‌ی “استارتاپ” با  “کسب وکارهای نوپا” شد.

در این نامه آمده است:

 با گسترش اینترنت در کشور، خدمات و سرویس های مختلفی پیرامون آن نیز به‌وجود آمده اند، که اکثریت آن‌ها از نمونه‌های موفق خارجی الگوبرداری شده اند. یکی از مباحث مهم این حوزه، راه‌اندازی شرکت یا به نوعی کسب‌وکارهای نوپا بر پایه‌ی فناوری اطلاعات می‌باشد که اصطلاحاً به آن استارتاپ (Startup company) گفته می‌شود. چند سالی است که شرکت های استارتاپی نیز در ایران فعال شده اند و تعدادی از جوانان کارآفرین به دنبال اجرای پروژه‌های کاری خود در این غالب هستند.

استارتاپ، به یک شرکت‌ یا یک مشارکت و یا یک سازمان موقت گفته می‌شود که در جهت جستجوی راه حلی برای یک مدل کسب‌وکار قابل توسعه و تکرارپذیر راه‌اندازی می‌شود. اگر بخواهیم به شکلی ساده و ابتدایی استارتاپ را تعریف کنیم: استارتاپ به شرکت‌های نوپایی گفته می‌شود که با یک ایده‌ی ساده و اولیه شروع می‌کنند و به سرعت رشد می‌یابند و به درآمد می‌رسند. از بهترین مثال‌ها و موفق‌ترین استارتاپ‌های جهان می‌توان به گوگل، مایکروسافت، اپل و… اشاره کرد. شرکت‌هایی که با یک ایده‌ی ساده شروع به کار کرده و به درآمدهای میلیاردی رسیده‌ اند و امروز بر دنیا تاثیر می‌گذارند.

بدین‌وسیله با توجه به رشد چشمگیر فعالیت استارتاپ‌ها در کشور پیشنهاد می‌شود، واژه استارتاپ “Startup”  به کسب‌وکارهای نوپا تغییر پیدا کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *