مقالات کارآفرینی

لینکدین ، بازار فخر فروشان

شبکه تخصصی لینکدین و خدماتی که کمتر درباره آن‌ها شنیده‌ایم

لیمو HR

لینکدین ، بزرگ‌ترین شبکه تخصصی جهان است که بیش ۵۴۶ میلیون کاربر را از حدود ۲۰۰ کشور جهان گرد هم آورده است. چشم‌اندازی که این شرکت برای خود ترسیم کرده است، ایجاد فرصت کسب منافع اقتصادی برای نیروی کاری است که در سراسر جهان پراکنده شده است. لینکدین ، ماموریت خود را ”ایجاد ارتباط میان متخصصین برای شکل‌گیری هم‌افزایی” اعلام کرده است و می‌کوشد بستری فراهم کند تا فعالیت این متخصصان سازنده‌تر و موفقیت‌آمیز باشد.

لینکدین، در سال ۲۰۰۲ و توسط رید هافمن بنیان‌گذاری شد. ایده‌ی هافمن در طول یک‌ سال توسعه یافت و در ۵ می ۲۰۰۳ از وب‌سایت لینکدین رونمایی شد. لینکدین، رشد بسیار سریعی را تجربه کرده است و هم‌اکنون علاوه بر دفتر مرکزی‌اش در سیلیکون‌ولی، دفاتر در کشورهای مختلف ایجاد کرده است. موفقیت لینکدین به گونه‌ای چشمگیر بود که توجه غول‌های تکنولوژی را به خود جلب کرد و نهایتا این مایکروسافت بود که توانست این کسب و کار را تملک کند.

راه‌های کسب درآمد متنوعی برای لینکدین در نظر گرفته شده است. پرداخت حق عضویت، هزینه‌ی تبلیغات و همچنین خدماتی که برای جذب نیروی انسانی ارائه می‌شود، از جمله راه‌های کسب درآمد لینکدین هستند که بایستی درآمد حاصل از ارائه‌ی دوره‌های آموزشی آنلاین را هم به آن اضافه کرد. در ادامه، خدمات لینکدین را که به اشخاص و شرکت‌ها ارائه می‌شود، بررسی می‌کنیم:

پروفایل شخصی

لینکدین به شما اجازه می‌دهد تا برای خود صفحه‌ای شخصی بسازید. اطلاعاتی که در این صفحه قرار می‌گیرد مواردی مانند سوابق فعالیت‌ها، تحصیلات، مهارت‌ها، مقالات و تاییدیه‌ها را شامل می‌شود که می‌توان آن را مشابه یک رزومه‌ی آنلاین دانست. علاوه بر این، امکان انشار محتوا و یا مقالات از طریق پنلی مخصوص این امر فراهم شده است. آن‌چه درباره پروفایل‌های شخصی اهمیت دارد، امکان برقراری ارتباط با دیگر متخصصان و همچنین نشان‌دادن توانمندی‌های شخصی به شرکت‌هایی است که در پی تامین نیروی انسانی هستند. داشتن شبکه‌ی گسترده‌ی ارتباط با متخصصین هنگامی مفید خواهد بود که مهر تایید ایشان بر توانمندی‌های شما بتواند نظر دیگران را به شما جلب نماید.

پروفایل شخصی لینکدین

پروفایل‌های شخصی، منبعی برای درآمدزایی لینکدین هستند، چنان‌که برای برخی دسترسی‌ها، نیاز به داشتن پروفایل حرفه‌ای و پرداخت هزینه دارید. در این نوع پروفایل‌ها، اطلاعات بیشتری در خصوص بازدیدکنندگان صفحه شخصیتان و جستجوهایی که در آن دیده شده‌ اید، کسب می‌کنید. دسترسی بیشتری به مشاغل مرتبط با حوزه‌ی تخصصتان خواهید داشت و اطلاعاتی نظیر حدود حقوق و دستمزد مشاغل را نیز کسب می‌کنید. امکان برقراری ارتباط مستقیم با افرادی که در حال جذب نیروی انسانی هستند و بهره‌مندی از دوره‌های آموزشی آنلاین از دیگر مزایای ارائه شده در پروفایل‌های شخصی حرفه‌ای است.

گروه‌های لینکدین

گروه‌ها, فضایی هستند که افرادی که در یک حوزه فعالیت می‌کنند یا علاقه‌مندی‌های مشترکی دارند، گرد هم می‌آیند. در این گروه‌ها، امکان اشتراک‌گذاری محتوا و فرصت‌های شغلی وجود داشته و افراد با فعالیت در این گروه‌ها می‌توانند ضمن برقراری ارتباطات تجاری، خود را به عنوان خبره به دیگران معرفی نمایند.

تبلیغات در لینکدین

ایجاد پروفایل، فرصتی در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد تا فعالیت‌هایشان را بازتاب داده و خود را به متخصصین حوزه‌های مرتبط معرفی نمایند. امکان Promote محتوای منتشر شده با استفاده از سرویس Linkedin Ads در این پروفایل‌ها ابزار مناسبی است که برای موارد تبلیغاتی مورد استفاده شرکت‌ها قرار می‌گیرد. داشبوردی که لینکدین طراحی کرده است، دسترسی‌های مناسبی برای مدیریت کمپین‌ها به کاربران می‌دهد.

مشاغل برتر در لینکدین

فروش در لینکدین

اگر محصولی دارید که برای افراد خاصی طراحی شده است، سرویس Sale به شما این امکان را می‌دهد که آن را به افراد یا شرکت‌هایی ارائه نمایید که با احتمال بیشتری مشتری محصولتان هستند. در این سرویس می‌توانید جستجوهای دقیق‌تری انجام داده و همزمان با افراد و شرکت‌هایی که خود لینکدین به شما پیشنهاد می‌دهد، ارتباط برقرار کنید.

جذب نیروی انسانی

با استفاده از راهکار جذب نیروی انسانی لینکدین می‌توانید مشاغل مورد نیاز خود را تعریف کرده و به اطلاع متخصصان برسانید. سپس خواهید توانست اطلاعات مربوط به علاقه‌مندان به همکاری را بررسی کرده و بهترین‌ها را برای کسب و کارتان برگزینید.

ارائه و دریافت خدمات حرفه‌ای

لینکدین دسته‌ای از خدمات را به صورت حرفه‌ای پوشش می‌دهد. خدمت Profinder در واقع یک سیستم دسترسی به فریلنسرهاست که در سطح بسیار بالاتری از پلتفرم‌های مشابه قرار دارد. لینکدین کوشیده است تا با ایجاد گزینه‌هایی، نوع خدمت و ویژگی‌های آن را به طور دقیق تعریف کند تا خدمت‌گیرنده به افرادی متصل شود که مشخصا توانایی ارائه خدمت مورد نظر وی را دارند.

دانلود PDF مقاله

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

  1. خوب و عالی
    تحلیل کلی ای بود.
    در همین رابطه پیشنهاد دارم لینکدین رو تخصصی برای نحوه فعالیت در این شبکه رو هم آموزشی قرار بدید.
    باسپاس فراوان

    1. خوش حالیم که این مقاله براتون مفید بوده. بله حتما سعی میکنیم تو روزای آتی به موضوعی که شما اشاره کردین هم بپردازیم. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *