اخبار استارتاپی

جزئیات مشوق‌های آموزش مهارتی فناوری اطلاعات به سربازان وظیفه

رئیس دانشکده‌ی مخابرات، جزئیات مشوق‌های در نظر گرفته‌ شده برای آموزش مهارت‌های فناوری اطلاعات به سربازان نظام‌وظیفه را تشریح کرد.

به‌گزارش اکوموتیو، رئیس دانشکده‌ی مخابرات، جزئیات مشوق‌های در نظر گرفته‌ شده برای آموزش مهارت‌های فناوری اطلاعات به سربازان نظام‌وظیفه را پیرو توافق‌نامه با ستاد کل نیروهای مسلح، تشریح کرد.

وحید یزدانیان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه میان دانشکده‌ی علمی‌کاربردی مخابرات با ستاد کل نیروهای مسلح در راستای ایجاد مشوق‌های مهارت‌آموزی در حوزه‌ی فناوری اطلاعات برای سربازان نظام‌وظیفه، گفت: حدود ۲ هفته‌ی پیش چارچوب این تفاهم‌نامه با قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح به امضا رسید و در زمینه‌ی نقشه‌ی اجرایی این تفاهم‌نامه به توافق رسیدیم.

او ادامه داد: در گام نخست باید دانشکده‌ی مخابرات، نسبت به تربیت مربی از بین کادر نیروهای مسلح اقدام کرده تا این مربیان بتوانند در مجموعه‌ی نیروهای مسلح به سربازها آموزش دهند.

رئیس دانشکده‌ی مخابرات گفت: در این زمینه قرار است ظرف حداکثر یک ماه آینده آزمونی برای تعیین صلاحیت مربیان نیروهای مسلح برگزار شد تا افرادی که حائز شرایط مربیگری هستند برای آموزش مربیگری در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات، شناسایی شوند.

یزدانیان استخراج نیازهای آتی بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش مهارتی سربازان را از دیگر گام‌های این تفاهم‌نامه برشمرد و گفت: باید برای دو سال آینده‌ی سربازان که از خدمت فارغ می‌شوند، برنامه‌ریزی کنیم؛ آموزش‌های امروز آن‌طور که باید کارساز نیست، چراکه سربازان زمانی که از خدمت سربازی خارج می‌شوند با داشتن مهارت می‌توانند جذب بازار کار شوند.

او موضوع معافیت از خدمت را از دیگر موضوعات این تفاهم‌نامه عنوان کرد و افزود: در این بسته، مشوقی هم در زمینه‌ی آموزش‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و هم آموزش‌ها و مهارت‌هایی که سربازان کسب می‌کنند، شرایطی در نظر گرفته‌ شده است که بخشی از آن به تصویب رسیده و بخشی نیز باید به تصویب فرماندهی کل قوا و مسئولان ارشد ستاد کل نیروهای مسلح برسد.

رئیس دانشکده‌ی مخابرات تاکید کرد: مطابق با بخشی از مزایای این بسته‌ی مشوقی، اگر فردی مهارت مربوط به فناوری اطلاعات داشته باشد می‌تواند به‌عنوان خدمت از حدود دو تا ۶ ماه برای او محسوب شود و مزیت دیگر این مهارت‌آموزی نیز این است که فرد ماهر می‌تواند استان محل خدمت سربازی‌اش و نیز واحد گذراندن خدمت سربازی‌اش را خودش انتخاب کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *