اخبار استارتاپی

راه‌اندازی بیش از ۲۰۰ استارتاپ در دانشگاه علم‌وفرهنگ

رئیس جهاد دانشگاهی از تولید محصولات فناورانه‌ی داخلی در عرصه‌های مختلف کشور سخن گفت.

به‌گزارش اکوموتیو، حمید رضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی، در مراسم افتتاح پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی که صبح امروز در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، گفت: فعالیت‌های فرهنگی چه در قالب فعالیت‌های مربوط به کتاب و نشر و چه در قالب فعالیت‌های گسترده‌ی کاربردی، اهمیت بسیاری دارند و این اهمیت به‌دلیل وجود رابطه‌ی مستقیم این حوزه با اقتصاد است.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان این‌که دانشکده‌ی گردشگری برای اولین بار در دانشگاه علم‌وفرهنگ افتتاح شده است، گفت: در حوزه‌ی فناوری‌های نرم، فعالیت‌های گسترده‌ای را در دانشگاه‌ها داشته‌ ایم؛ تئاتر‌های دانشجویی، رسانه‌ها و مراکز گردشگری علمی و فناوری از جمله نمونه‌های این فعالیت‌ها هستند، هم‌چنین بیش از ۲۰۰ استارتاپ با کمک ستاد نرم و هویت‌ساز معاونت علمی راه‌اندازی شده است.

وی در خصوص مجوز پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی اظهار کرد: با کمک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز این پارک در شورای گسترش صادر شد و قرار است که فعالیت‌های مبتنی بر فرهنگ در جهاد دانشگاهی سراسر کشور رونق بیشتری بگیرد.

لازمه‌ی وجود اکوسیستم فناوری در کشور

طیبی با اشاره به فناوری‌های نرم و هویت‌ساز فرهنگی گفت: باید به اکوسیستم زیست‌‌بوم این حوزه توجه کنیم، اگر این اکوسیستم در سراسر کشور وجود نداشته باشد، نمی‌توان از فناوری‌های فرهنگی بهره برد، ما به توان محصولات ایرانی و تجاری‌‌سازی آن‌ها باور داریم و باید این باور در نگاه تمام مدیران کشور به وجود آید.

نقدینگی باعث ورود نیازهای فناورانه از کشورهای خارجی شده است

وی با بیان این‌که پول نقد باعث شده است که نیازهای فناورانه از کشورهای خارجی وارد شوند اظهار کرد: در داخل کشور توان این را داریم که تمام محصولات مبتنی بر فناوری را خود تولید کنیم اما متاسفانه پول نقد سبب شده است که واردات این کالاها به داخل کشور بیش از گذشته شود.

رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: زمانی می‌توانیم از واردات محصولات فناورانه به داخل کشور جلوگیری کنیم که برنامه‌ریزی دراز مدت و منسجمی داشته باشیم، به طور قطع هیچ دولتی نمی‌تواند در طول چهار سال مشکلات را برطرف کند، اما به کمک وحدت برنامه‌ریزی می‌تواند در دراز مدت به این امر مهم دست یابد.

برنامه‌ریزی، ضرورت حرکت در مسیر پیشرفت کشور

طیبی در خصوص اهمیت وحدت برنامه‌ریزی، اظهار کرد: مردم زمانی کالای ایرانی را می‌خرند که برنامه‌ریزی‌ها متناسب با نیاز کشور باشد. در کشور ما زیرساخت‌های خوبی وجود دارد و با برنامه‌ریزی درست می‌توانیم کشور را به جایگاه خوبی برسانیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر مشکل کشور ما، آمریکا نیست بلکه وحدت و فناوری‌هایی است که باید به وجود‌ آیند و من امیدوارم تا برنامه‌ریزی‌های درست در کشور به وجود آید.

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی به شکوفایی جوانان کمک می‌کند

طیبی در جمع خبرنگاران درخصوص فعالیت‌های هویت‌‌ساز و نرم گفت: این فعالیت‌ها کاربردهای بسیاری در صنایع مختلف دارند و صنایع فرهنگی از چاپ و نشر تا مد و لباس به توسعه‌ی کشور کمک بسیاری می‌کنند.

طیبی با بیان این‌که باید ساختار متناسب با پژوهش و فرهنگ ایجاد شود اظهار کرد: ایجاد پارک علم و فناوری فرصت بسیار خوبی بود که با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و موافقت‌نامه‌ی وزارت علوم آغاز شد.

رئیس جهاد دانشگاهی یادآور شد: این پارک با توجه به گستره‌ی جغرافیایی که دارد به شکوفایی جوانان کمک بسیاری می‌کند؛ فعالیت های این پارک در حوزه‌های مختلف گردشگری، صنایع مد و لباس، صنایع نشر تقسیم می‌شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *