اخبار استارتاپیاخبار سرمایه گذاری خطرپذیر

نهایی شدن دستورالعمل تامین مالی جمعی در بازار سرمایه

تفاهم‌نامه‌ی دستورالعمل تامین مالی جمعی با کمک وزیر امور اقتصادی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نهایی شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از اجرای دستورالعمل تامین مالی جمعی در بازار سرمایه خبر داد و گفت: خوشبختانه در شورای عالی بورس با کمک وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تفاهم‌نامه‌ی دستورالعمل تامین مالی جمعی نهایی شد.

شاپور محمدی در اولین گردهمایی تبیین جایگاه روابط عمومی در بازار سرمایه گفت: همان‌گونه که هر کالا و خدماتی می‌تواند با ارتقای کیفیت، دوام خود را حفظ کند، خدمات روابط عمومی و محصولات رسانه‌ها نیز در سایه‌ی دقت، سرعت، صحت و بی‌طرفی قادر خواهد بود دوام بلندمدت داشته باشد.

با بیان این‌که در بازار سرمایه، شفافیت نقش کلیدی دارد و هیچ‌کس نمی‌تواند مدعی شود که در این بازار شفاف بی‌نیاز از روابط عمومی و ارتباطات قوی است، گفت: البته به‌کارگیری روابط عمومی برای تبلیغ شخصی، سواستفاده از رسانه است که باید در سازمان‌ها ممنوع شود و خوشبختانه شان اصحاب رسانه به گونه‌ای است که اجازه‌ی استفاده‌ی نامعقول از این امکان و ابراز را نخواهند داد.

‏سخنگوی سازمان بورس هم‌چنین با اشاره به نقش روابط عمومی‌ها در کاهش تنش با محیط پیرامونی گفت: روابط عمومی در واقع نوعی نظام فیصله نیز به حساب می‌آید؛ چراکه کمک می‌کند خیلی از مسائل که ممکن است تبدیل به ادعاهای حقوقی در دادگاه شود، فیصله یابد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار هم‌چنین از اجرای دستورالعمل تامین مالی جمعی در بازار سرمایه خبر داد و گفت: خوشبختانه در شورای عالی بورس با کمک وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تفاهم‌نامه‌ی دستورالعمل تامین مالی جمعی نهایی شد.

محمدی مهم‌ترین کارکرد این دستورالعمل را تامین مالی محصولات فرهنگی از جمله فیلم و سریال در حوزه‌های مختلف هم‌چون بازار سرمایه دانست و گفت: این اقدام از طریق پلت‌فرم‌هایی اجرا می‌شود که شرکت فرابورس ایران نیز سازمان بورس را در ساماندهی این برنامه کمک خواهد کرد.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود فرهنگ‌سازی عمومی را یکی‌دیگر از نقش‌های رسانه و روابط عمومی ذکر کرد و افزود: همکاران ما در شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس و روابط عمومی سازمان، تاکنون در حوزه‌ی فرهنگ‌سازی اقدامات زیادی از جمله: برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی، انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت آموزش و پرورش و بازدیدهای دانش‌آموزی داشته‌اند و در سال جاری نیز این رویکرد تقویت خواهد شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار هم‌چنین اظهار کرد: این‌که هم‌چنان اشخاصی پیدا می‌شوند که برای ورود به بازار سرمایه، خانه‌ پدری خود را به فروش گذاشته، اقدام به خرید تک‌سهم کرده و در نهایت نیز دچار ضرر و زیان می‌شوند، نشان می‌دهد که آموزش و فرهنگ‌سازی در این بخش کافی نبوده است.

محمدی در ادامه‌ی سخنان خود بر اهمیت فرهنگ پیش‌گیری در بازار سرمایه تاکید کرد و گفت: فرهنگ پیش‌گیری از تخلفات در بازار سرمایه نیازمند کمک رسانه‌هاست.

او با بیان این‌که در ماه‌های اولیه‌ی سال ۹۵ تعداد تاخیر در ارسال اطلاعات شرکت‌های بورسی ۳۰ تا ۴۰ مورد و متوسط تاخیرها بیش از ۳۰ روز بوده است افزود: با اقدامات سازمان بورس از جمله پیاده‌سازی کدال ۳۶۰ درجه و سیستم هشدار قانونی وظایف مدیران، امروز تعداد تاخیر در ارسال اطلاعات در هر ماه تنها به ۱ تا ۲ مورد و مدت تاخیر حداکثر به ۳ روز رسیده است.

لازم به ذکر است، در این مراسم محمد سلطانی فر، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به بیان توضیحاتی در خصوص جایگاه روابط عمومی در سازمان‌ها پرداخت و هم‌چنین بیان کرد: بورس یکی از مکان‌های بسیار خوب و مطمئن برای جذب پول‌های سرگردان در شرایط حساس تحریمی است که می‌تواند التهاب جمع شده در فضای دلاری را به سوی سایر بازارها و صنایع مختلف سوق دهد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *