اخبار استارتاپی

شتاب‌دهنده‌های زیست‌فناوری در سال ۹۷ افزایش می یابند

دبیر ستاد توسعه‌ی زیست‌فناوری از افزایش تعداد شتاب‌دهنده‌های زیست‌فناوری در سال جاری خبر داد.

به‌گزارش اکوموتیو، مصطفی قانعی با اشاره به ضرورت افزایش شتاب‌دهنده‌های زیست‌فناوری در کشور، گفت: شتاب‌دهنده‌ها، شرکت‌هایی هستند که در ایده‌های جدید، سرمایه‌گذاری می‌کنند. آن‌ها به صاحبان ایده‌ها کمک می‌کنند تا بتوانند تعریفی صحیح و نمونه‌ی اولیه مناسبی از کالا و یا خدماتی که قصد نوآوری در آن صنعت را دارند، ارائه دهند.

او با بیان این‌که شتاب‌دهنده‌ها در توسعه‌ی فعالیت‌ شرکت‌ها موثر هستند، افزود: محققان می‌توانند با استفاده از صندوق زیست‌فناوری برای اجرا کردن طرح‌های خود اقدام کنند.

به گفته‌ی قانعی، تاکنون ۱۲ گروه در (شتاب‌دهنده‌ی پرسیس) به عنوان نخستین شتاب‌دهنده در حوزه‌ی زیست فناوری پزشکی (دارو و تجهیزات) و طب بازساختی (سلول‌های بنیادی) حمایت ‌شده که در حال فعالیت هستند و تلاش می‌کنیم امسال تعداد این شتاب دهنده‌ها را افزایش دهیم.

او تصریح کرد: برنامه‌هایی که شتاب‌دهنده‌ها ارائه می‌دهند، معمولا از لحاظ زمانی محدود هسـتند و در بیشتر مواقع این بازه‌ی زمانی حدود ۳ ماه است و سعی می‌کنند در این بازه‌ی زمانی با فراهم آوردن خدمات آموزشـی، مقداری سرمایه و محل کار برای صاحبان ایده‌ها به آن‌ها در رسیدن به هدفشان کمک کننـد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *