مقالات بازاریابی و تبلیغات

موفقیت برند در گرو مداومت

مداومت ، ایجاد اعتماد در مصرف‌کننده می‌کند و نشان می‌دهد که شما برندی هستید که مردم می‌توانند بر آن تکیه کنند.

لیمو HR
خلاصه نوشته
  • موفق‌ترین برندها، مداوم‌ترین آن‌ها هستند. اگر در کارهایتان بالا و پایین زیاد داشته باشید، نمی‌توانید از کسی انتظار داشته باشید که به شما اعتماد کند. مردم با افرادِ دائم کار می‌کنند و از کسب‌وکار و افرادی که ناپیوسته هستند، فراری‌ اند.

مداومت ، چیزی نیست که مردم صرفا آن را دوست داشته باشند، چیزی است که شدیداً از یک کسب‌وکار می‌خواهند. آن‌ها به دنبال تازه‌وارد یا کسی که امروز هست و فردا نیست، نیستند. آن‌ها می‌خواهند بدانند که آیا می‌توانند به شما تکیه کنند. مداومت، ایجاد اعتماد در مصرف‌کننده می‌کند و نشان می‌دهد که شما برندی هستید که مردم می‌توانند بر آن تکیه کنند. برندی که اگر به آن اعتماد کنند، جواب اعتماد آن‌ها را خواهد داد.

به برخی افراد برای این‌که هوادار شما یا کسب‌وکارتان شوند می‌بایست نشان دهید که می‌توانند روی شما حساب باز کنند. باید مداوم و قابل اتکا باشید. الگوی برندی را به ثبت رسانید که مشتریانتان با آن آشنا هستند. انجام تجارت با شما باید قابل پیش‌بینی باشد. یک مشتری نباید هرگز شگفت‌زده شود، مگر این‌که شگفت‌زدگی مطلوب باشد.

مک‌دونالد را برای مثال در نظر بگیرید. فرقی ندارد کدام مک‌دونالد در جهان می‌روید، شما دقیقاً انتظاراتتان را می‌دانید. مطمئناً بهترین غذا در دنیا نیست، اما مساله ما در حال حاضر این نیست. مک‌دونالد سیستم‌های مناسبی را در فروشگاه ‌های خود قرار داده‌  و به این طریق، سطح سرویس خدمات خود را دو برابر می‌کند. تصادفی نیست که یکی از بزرگ‌ترین برندها در دنیا هستند، اگر  بی‌ثبات بودند، نمی‌توانستند جایگاه کنونی خود را به دست بیاورند.

مشتریان می‌خواهند بدانند اگر شما را برای انجام کار انتخاب نمایند، می‌توانند چنین انتظاری در مورد خدمات و نتایج از شما داشته باشند یا نه. آنان همچنین می‌خواهند بدانند که اگر در مورد شما به دوستانشان بگویند، ناامیدشان نخواهید کرد، آن‌ها نمی‌خواهند پیش دوستانشان بد جلوه کنند. مداومت شما به آن‌ها اعتماد می‌دهد تا در مورد شما تبلیغ کنند.

برای این‌که مخاطبین هدف شما را به خاطر بیاورند، می‌بایست مداومت داشته باشید و باید اولویت اول در ذهنشان باشید. نمی‌توانید از بازار خارج شده و دوباره وارد شوید و انتظار داشته باشید که مردم منتظر بازگشت شما باشند. این‌گونه رفتارها نتیجه‌بخش نخواهد بود.

تک تک مولفه‌های کسب‌وکار شما می‌بایست دائمی باشند. به این معنی که باید محصول یا خدمت باکیفیت را دائماً همان‌طور که متعهد شده‌اید، ارائه کنید و تحویل نمایید. خدمات شما باید قابل پیش‌بینی و مطمئن باشد. محتوای تولید و بازاریابی شما نیز باید مداومت داشته باشد. باید دائم در جلوی دیدگاه مردم باشد تا مشتریان خود را در برابر برندهایی که بیشتر در دسترس هستند، از دست ندهید.

بگذارید برای مثال رسانه‌های اجتماعی را به دلیل این‌که جایی است که افراد معمولا دائم در آن هستند، در نظر بگیریم. رسانه‌ی اجتماعی، ابزاری نیست که بتوان یک ماه از آن استفاده کرد و سپس تا چند ماه بعد آن را فراموش کرد. باید حضور دائمی خود را برای موفق شدن حفظ نمایید. نگاهی دقیق به موفق‌ترین برندها در نظر رسانه‌های اجتماعی بیندازید، همه‌روزه فعال هستند. دنیا برای یک برند غیر دائم به‌ سرعت تغییر می‌کند.

همچنین باید در سراسر برندتان و بازاریابی‌تان، مداومت وجود داشته باشد. وب‌سایت شما نباید یک رنگ و کارت ویزیت به رنگی دیگر باشد. نه این‌که هر عنصری در کسب‌وکارتان باید ۱۰۰ درصد یکسان باشد؛ اما باید نگاه و احساس یکسان داشته باشید. وقتی محصولات اپل را در دست می‌گیرید، می‌شناسید و نیازی ندارید تا آرم آن را ببینید تا متوجه شوید چه کسی آن را ساخته است. کسب‌وکار شما نیز باید چنین باشد.

دانلود PDF مقاله

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *