مقالات بازاریابی و تبلیغات

بازاریابی ایمیلی همچنان تاثیرگذار

مرگ بازاریابی ایمیلی یا ضعف در استفاده از این ابزار، کدام یک واقعیت دارد؟

لیمو HR

بسیاری از مردم می‌گویند که بازاریابی ایمیلی کارایی خود را از دست داده است؛ اما در واقع بازاریابی ایمیلی از بین نرفته است بلکه بیشتر مردم آن را اشتباه انجام می‌دهند. این روش هنوز هم یکی از روش‌های مؤثر رابطه با مشتریان است. اگر شما یک فهرست مشترکان ایمیلی ایجاد نمی‌کنید، در واقع در حال نادیده گرفتن مخاطبان بسیاری هستید.

اجازه دهید بحث را کاملاً شفاف کنم، من در مورد ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی ناخواسته صحبت نمی‌کنم. اگر هر ایمیلی را برای مشتریان خود می‌فرستید، یک تبلیغ اشتباه انجام می‌دهید، خیلی اشتباه! ایمیل یک راه عالی برای رساندن محتوای خود برای کسانی است که به دنبالش هستند.

مطمئناً شما می‌توانید محصول و خدماتتان را به مشترکان ایمیلی تبلیغ کنید و باید این کار را انجام دهید؛ اما اگر این تنها کاری است که انجام می‌دهید در آینده شما یکی از آن افرادی خواهید شد که گمان می‌کنند ایمیل کارایی ندارد. در این مقاله هر کدام از عناصر ایمیل مؤثر را بررسی می‌کنیم تا شما بتوانید از این فرمول در بازاریابی خود استفاده کنید.

مهم‌ترین قسمت ایمیل، موضوع آن است. موضوع یا همان تیتر شما یکی از بزرگ‌ترین عوامل تعیین‌کننده این است که آیا شخص، ایمیل را باز می‌کند یا خیر. اگر ایمیلتان باز نشود، خوانده نخواهد شد و اگر آن را نخوانند محتوای شما را ندیده و پیشنهاد شما را نخواهند خواند و این به این معنی است که شما پولی به دست نمی‌آورید و این خوب نیست.

بازاریابی ایمیلی

بیشتر زمان را برای نوشتن موضوع صرف کنید تا متن ایمیل، این امر بسیار مهم است که شما موضوعی را می‌خواهید که نه تنها توجه را به خود جلب کند بلکه اشتیاق کافی برای باز کردن ایمیل را هم به آن‌ها بدهد. اشتیاق، یک سلاح قدرتمند است. در این‌جا برخی از موفق‌ترین خطوط موضوعی ایمیل‌ها را آورده‌ایم:

  • من استعفا دادم
  • برایتان خدمات فراهم کردم
  • این کار را انجام نده
  • اشتباه بزرگ من
  • کم استفاده ترین سلاح بازاریابی
  • یک منبع خیلی مفید

توجه داشته باشید که این عناوین بسیار کوتاه و محاوره‌ای هستند و موضوعات خسته‌کننده‌ای مانند «۲۳ راز موفقیت» یا «کفش‌های موجود با ۵۰ درصد تخفیف» نیستند. صندوق‌های دریافتی ایمیل‌های مردم شلوغ هستند. موضوعات این‌چنین به راحتی نادیده گرفته می‌شوند و حذف می‌گردند. هرچه موضوع کوتاه‌تر باشد بهتر است؛ زیرا امروزه مردم از طریق موبایل، ایمیل‌هایشان را چک می‌کنند.

در واقع شما باید متن‌های ایمیل‌هایتان را خیلی محاوره‌ای بیان کنید. یک ایمیل با عکس‌های جالب و متن کم، شخص را برای کلیک کردن بر روی لینکی که شما می‌خواهید این کار را انجام دهند ترغیب نمی‌کند. اولین جمله در ایمیلتان تعیین می‌کند که آیا ایمیلتان را باز خواهند کرد یا نه. بیشتر برنامه‌های ایمیل، یک نمای کلی از جمله اول را نشان می‌دهند. جمله اول شما باید موضوع را تقویت کرده و محاوره‌ای باقی بماند.

آخرین عنصری که سبب می‌شود ایمیلتان باز شود این است که از چه کسی رسیده است. مردم، تجارت با افراد را دوست دارند. ایمیل‌های شما باید از طرف شخص شما آمده باشند نه از یک شرکت تجاری خاص. اگر من ایمیلی از یک شرکت دریافت کنم، آن آخرین ایمیلی است که باز می‌کنم. در واقع من آن ایمیل را به خاطر این‌که می‌دانم تبلیغ فروش است و من وقتی برای آن ندارم، حذف می‌کنم.

بدنه یا متن ایمیل شما باید داستان را همان‌گونه که قبلاً گفتیم بیان کند. باید سرگرم‌کننده و آسان باشد. مردم گرفتارتر از آن هستند که دست‌نویس حرفه‌ای شما را بخوانند و ایمیل‌های زیادی برای خواندن دارند پس همان‌طوری که صحبت می‌کنید بنویسید.

اجازه دهید در رابطه با اولین اشتباهی که مردم در ایمیل‌هایشان مرتکب می‌شوند صحبت کنیم و آن اشتباه تلاش برای فروختن محصول در ایمیل است. اگر شما تلاش برای فروش در ایمیل انجام می‌دهید، بازاریابی ایمیلی شما هرگز موفق نخواهد بود. در عوض، شما باید افراد را به وب‌سایتی که فروش را انجام می‌دهد متصل کنید.

انتهای ایمیل شما باید حاوی پی‌نوشت باشد؛ پی‌نوشت یکی از بهترین قسمت‌های قابل‌خواندن ایمیل است. از پی‌نوشت برای خلاصه کردن این‌که ایمیل در رابطه با چیست و شما از خواننده می‌خواهید چه گامی را بردارد استفاده نمایید. ایمیل یک راه عالی برای رساندن محتوایتان به گیرندگان و ایجاد ارتباط است. شما که نمی‌خواهید آن‌ها را با فرستادن هر روزه ایمیل مستأصل کنید! همین‌طور نمی‌خواهید بین ایمیل‌هایتان فاصله‌ی زیادی بیفتد. هرچه بیشتر بین ایمیل‌هایتان فاصله بیفتد، راحت‌تر در موضوع گم می‌شوید. اما زمان مناسب چه قدر است؟ این جواب بستگی به گیرنده‌ی شما دارد و چیزی است که شما می‌خواهید آزمایش کنید.

ترجیح می‌دهم افراد مرا از فهرست مشترکان به دلیل این‌که برایشان ایمیل‌های زیادی می‌فرستم، خارج کنند تا این که به خاطر در تماس نبودن با آن‌ها، فروش و روابطم با مردم را از دست بدهم.

اوقاتی از روز و روزهایی از هفته که ایمیل می‌فرستید، در موفقیت ایمیل‌ها تاثیر دارد. فرستادن ایمیل در ساعت ۱۰ شب چهارشنبه شب احتمالاً ایده‌ی خوبی نیست. با این اوصاف روز و زمان عالی واقعی وجود ندارد. این چیزی است که باید امتحان کنید تا ببینید چه موقعی بیشتر گیرندگانتان پاسخگو هستند. ممکن است دریابید که در آخر هفته نتایج بهتری به دست می‌آورید در حالی که ممکن است برای دیگران این‌گونه نباشد.

یک چیز دیگر درباره بازاریابی ایمیلی که باید واقعاً به آن پی ببرید، نظارت بر خارج‌شوندگان از لیست مشترکان است. هرگز این کار را انجام ندهید. هر زمان که ایمیلی می‌فرستید، ممکن است عده ای از مشترکانتان از عضویت شما خارج شوند. توجه به این تعداد، شما را افسرده کرده و شما را از رده خارج می‌سازد.

وقتی مردم هوادار شما می‌شوند در واقع منتظر ایمیل‌های شما هستند. در واقع آن‌ها با این فرض منتظر ایمیل‌هایتان هستند  که شما در حال فراهم کردن محتویات فوق‌العاده‌ای که برایشان مفید است، هستید. بازاریابی ایمیلی را دست کم نگیرید که یکی از بهترین راه‌های ایجاد رابطه با گیرندگان آن‌هاست.

دانلود PDF مقاله

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *