اخبار استارتاپی

بازگشت یک‌هزار نفر از نخبگان به کشور و راه‌اندازی استارت‌آپ

طی برنامه‌ی همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان در سه سال گذشته‌ با متخصصان و کارآفرینان خارج از کشور، تعدادی از این افراد به کشور بازگشته‌ اند.

قائم‌مقام در امور بین‌الملل معاونت علمی از بازگشت یک هزار نخبه به کشور خبر داد و گفت: این نخبگان اکنون در کشور با راه‌اندازی استارت‌آپ‌هایی، بسیاری از فارغ‌التحصیلان را مشغول به کار کرده‌ اند.

علی‌مرتضی بیرنگ اظهار کرد: طی سه سال گذشته در راستای برنامه‌ی همکاری با متخصصان و کارآفرینان خارج از کشور که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان در حال انجام بوده تعدادی از این افراد به کشور بازگشته‌ اند.

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری افزود: در قالب این برنامه، یک هزار نفر از متخصصان و کارآفرینان ایرانی برجسته از خارج به ایران برگشته و به کار مشغول شده‌ اند.

بیرنگ با اشاره به فعالیت نخبگان بازگشته به کشور گفت: این افراد کارهای پژوهشی و آکادمیک را در پژوهشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها انجام می‌دهند.

قائم‌مقام در امور بین‌الملل معاونت علمی اظهار کرد: تاکنون و بر اساس آخرین آمار، ۶۲ شرکت و استارت‌آپ توسط نخبگان بازگشته به کشور راه‌اندازی شده که در هر یک از این شرکت‌ها بیش‌از ۵۰ نفر از افرادی هم که به کشور بازگشته‌ اند مشغول به کار شده‌ اند.

او با تاکید بر این‌که به‌واسطه‌ی این اقدام، اشتغال‌زایی برای داخل و خارج به وجود می‌آید که این از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیرنگ افزود: هم‌چنین طبق بررسی‌ها بیش‌از هزار نفر از تحصیل‌کرده‌های ممتاز داخل کشور در استارت‌آپ‌های ایرانیان مقیم خارج مشغول به کارشده‌ اند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *