اخبار استارتاپی

برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی استارتاپ‌های ابری ایران

چهارمین رویداد سالیانه‌ی رایانش‌ابری ایران با هدف بررسی وضعیت موجود و چالش‌های پیش‌ رو در توسعه‌ی رایانش‌ابری در کسب‌وکارهای مختلف برگزار می‌شود.

لیمو HR

براساس مجموعه روندهای فناوری اخیر پیش‌بینی می شود که طی ۱۰ الی ۱۵ سال آینده تامین منابع پردازشی و ذخیره سازی مورد نیاز سامانه­‌های الکترونیکی و یا هوشمند به‌صورت محلی، دیگر از نظر هزینه مقرون به‌صرفه نباشد و شبکه‌ی رایانش همانند شبکه‌ی برق فراگیر خواهد شد. وقوع انقلاب صنعتی چهارم، شکل‌گیری شهرهای هوشمند، اینترنت اشیاء، اتومبیل های بدون سرنشین، کلان‌داده، فناوری‌های آگاه از محیط، رایانش سیار و بسیاری موارد از این قبیل، شبکه‌ی انبوهی از ارتباطات، داده و محاسبات را ایجاد کرده است و کشورهای توسعه‌یافته در سطوح مختلف از جمله حاکمیتی در حال تلاش برای ارائه‌ی استانداردها، کسب کنترل و مدیریت بیشتر بر روی طیف گسترده‌تری از این فناوری‌ها هستند.

ایجاد هماهنگی در بین اجزای مختلف اکوسیستم صنعت رایانش در کشور (متشکل از دولت، دانشگاه و صنعت) همواره یک چالش جدی در کشور بوده است. نقش دبیرخانه‌ی رویداد سالیانه‌ی رایانش‌ابری ، کمک به ایجاد این هماهنگی از طریق برگزاری رویدادهای مستمر، فرهنگ سازی، آموزش و ایجاد بسترهای اجرایی لازم است که عملا توسط خود اعضای جامعه ولی در قالب یک عنوان و هدف واحد صورت میگیرد.

این رویداد با اهداف زیر برگزار می‌شود

● فن بازار خدمات رایانش‌ابری دانش‌بنیان (در تعامل با معاونت فناوری ریاست جمهوری)
● نمایشگاه استارتاپ های حوزه‌ی رایانش‌ابری (در تعامل با استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها)
● پایش اکوسیستم رایانش‌ابری و سنجش ابعاد تاثیر آن بر رشد اقتصادی (در تعامل با وزارت ارتباطات و فناوری
اطالاعات و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطالاعات)
● بررسی الزامات رگوالتوری رایانش‌ابری (در تعامل با سازمان تنظیم مقررات و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطالاعات
به عنوان مجری پروژه‌ی رگوالتوری رایانش‌ابری)
● بررسی روندهای آتی فناوری

برنامه‌های جنبی این رویداد شامل: سخنرانی و ارائه‌های علمی و صنعتی و کارگاه‌ها، پنل مدیران و صاحبان کسب‌وکار، ارائه‌ی استارتاپ‌ها (برای مشتریان و سرمایه‌گذارها)، فراخوان مقالات کاربردی و صنعتی می‌شود.

این رویداد در روز سه‌شنبه ۲۶ تیر ۹۷، در خیابان کارگر شمالی، روبه‌روی انرژی اتمی، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *