اخبار استارتاپی

برگزاری دو رویداد مهارت‌افزایی و کسب توانایی در دانشگاه شریف

دو رویداد «مدرسه‌ی تابستانی کسب‌وکار شریف» و «ستاره‌ی شریف» مختص جوانان 13 تا 20 سال با حمایت دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

به منظور شناسایی توانمندی‌ها و مهارت‌ها و فراگیری مهارت‌های کارآفرینی در جوانان ۱۳ تا ۲۰ سال از سوی دانشگاه صنعتی شریف، دو رویداد «مدرسه‌ی تابستانی کسب‌وکار شریف» و «ستاره‌ی شریف» برگزار می‌شود.

دکتر سید علیرضا فیض‌بخش، عضو هیات علمی دانشکده‌ی مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف در نشست خبری امروز با اشاره به رویکرد تربیتی والدین در کشور، افزود: درصد بسیار کمی از والدین نسبت به فرزندان خود نگاه «بذر» را دارند تا بتوانند از طریق مهارت‌افزایی، فرزندان خود را برای آینده آماده کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس دانشگاه صنعتی شریف در تابستان امسال دو طرح مدرسه‌ی تابستانی کسب‌وکار و تست استعدادیابی و توان‌افزایی رهبران آینده با عنوان ستاره‌ی شریف را برگزار می‌کند.

برگزاری رویداد ستاره‌ی شریف

فیض‌بخش با اشاره به جزئیات طرح استعدادیابی و توان‌افزایی رهبران آینده، اظهار کرد: در این طرح دانشگاه صنعتی شریف قصد دارد تست جامعی تحت عنوان ستاره‌ی شریف (استعدادیابی و توان‌افزایی رهبران آینده) را در سطح کشور بین دختران و پسران در سنین ۱۳ تا ۲۰ سال برگزار کند.

به گفته‌ی وی تست ستاره‌ی شریف،‌ تست دقیق و علمی است که توانمندی‌های لازم برای تبدیل شدن به یک آدم موفق در دنیای متفاوت ۱۵ تا ۲۰ سال آینده را می‌سنجند.

عضو هیات علمی دانشکده‌ی مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف مهلت ثبت نام برگزاری این تست را تا ۳۱ خرداد ماه امسال عنوان کرد و یادآور شد: این تست و مجموعه‌ی فعالیت‌های آموزشی و تربیتی و پرورشی که توسط دانشمندان و محققان برجسته انجام می‌شود، با هدف استعدادیابی و توان‌افزایی رهبران آینده و شناسایی استعدادهای برتر برای سرمایه‌گذاری‌های بعدی که از سوی دفتر خلاقیت و گسترش کارآفرینی این دانشگاه صورت می‌گیرد، برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: ستاره‌ی شریف با سنجش و ارزیابی ناخودآگاه افراد، نقاط ضعف و قوت افراد را تشریح می‌کند و راهکارهایی عملیاتی به منظور تقویت نقاط قوت هر فرد و اصلاح نقاط ضعف آن‌ها را ارائه می‌دهند. راه‌حل‌های تحقیقی ارائه شده در این تست مستقل از شرایط تحصیلی فرد است و ارتباط مستقیمی با توانمندی‌ها و نقاط ضعف سیستم آموزشی کشور نیز ندارد.

فیض‌بخش با تاکید بر این‌که این تست برای هر ویژگی در مهارت‌ها، راهکارها و استراتژی‌هایی در راستای توسعه و بهبود آن ارائه می‌دهد، اظهار کرد: شناخت توانمندی‌های زیرمجموعه‌ی هوش هیجانی و توسعه‌ی بهبود آن در هر فرد، شانس موفقیت او را در زمینه‌ی شغلی آینده فرد و هم‌چنین هدایت تحصیلی آن‌ها افزایش خواهند داد.

وی با بیان این‌که این تست در نیمه‌ی دوم تیر ماه امسال برگزار خواهد شد، اظهار کرد: اعلام موضوعات و عناصر مورد نیاز در یک فرد برای تحول تبدیل شدن وی به فردی موفق در آینده،‌ تعیین وضعیت هر فرد در هر موضوع و جایگاهی که فرد در آن موضوع خاص نسبت به حالت ایده‌آل نظری دارد، رتبه‌بندی افراد با یک‌دیگر و ارائه‌ی راه‌هایی برای توسعه‌ی فردی بر مبنای روش‌های عملی از جمله خروجی‌های برگزاری‌های این تست به شمار می‌رود.

فیض‌بخش با تاکید بر این‌که بعد از برگزاری این تست افرادی که در آینده بتوانند به چشم‌اندازهای مورد نظر دانشگاه صنعتی شریف کمک کنند، سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد،‌ یادآور شد: این سرمایه‌گذاری‌ها در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی، تربیتی و نظارتی به صورت بلند مدت (۱۵ سال) خواهد بود.

عضو هیات علمی دانشکده‌ی مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف افزود: با توجه به اهدافی که در این طرح ترسیم شده است، پس از شناسایی استعدادها و توانمندی‌های افراد، ضمن سرمایه‌گذاری عمومی بر روی مستعدترین، مناسب‌ترین و همخوان‌ترین افراد با اهداف و چشم‌انداز دانشگاه، سرمایه‌گذاری‌های خاص تربیتی از طریق دفتر خلاقیت و گسترش کارآفرینی دانشگاه صورت خواهد گرفت.

به گفته‌ی وی، این تست طی یک مرحله در مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ انجام می‌شود و پاسخنامه توسط کامپیوتر قرائت شده و طی یک مرحله بازنگری نتایج در قالب دفترچه‌ای تحلیلی به شرکت‌کنندگان ارائه خواهد شد. در کنار دفترچه‌ی تحلیلی، برگه‌ی خلاصه‌ی وضعیتی نیز در اختیار افراد قرار می‌گیرد که قابلیت ارائه به مدارس و نهادهای مربوط را دارد.

برگزاری مدرسه‌ی تابستانی کسب‌وکار

فیض‌بخش با اشاره به برگزاری سومین دوره‌ی مدرسه‌ی تابستانی کسب‌وکار شریف، اظهار کرد: در این دوره، دانش‌آموزان و دانشجویان به سمت و سویی هدایت می‌شوند تا ذهن خود را به صورت منسجم در جهت انتخاب آینده‌ای موفق‌تر هدایت شوند.

وی با بیان این‌که این مدرسه دارای یک سری فعالیت‌های گروهی و تفریحی است، خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در این دوره در سه حوزه‌ی تفکر، ارتباطات و فضای کسب‌وکار مهارت‌های لازم را فراخواهند گرفت.

عضو هیات علمی دانشکده‌ی مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف، فراگیری مهارت‌های کارآفرینی،‌ پرورش خلاقیت‌، ایده‌پردازی، کار تیمی و فراگیری رویکردهای حل خلاقانه مساله، یادگیری برنامه‌ریزی شخصی بلند مدت،‌ تقویت و یادگیری مهارت‌های ارتباطی و فنون مذاکره و آشنایی با مبانی امور مالی و حسابداری را از جمله مزایای برگزاری مدرسه‌ی تابستانی کسب‌وکار عنوان کرد.

فیض‌بخش با تاکید بر این‌که شرکت‌کنندگان در این دوره به عضویت باشگاه کارآفرینان جوان دانشگاه شریف در خواهند آمد، اظهارکرد: کسانی که موفق به دریافت کارت عضویت ویژه شوند، می‌توانند برای ایده‌های کارآفرینانه‌ی خود، به مدت یک سال از خدمات مشاوره‌ای‌ اساتید دوره بهره ببرند.

وی تاکید کرد: این دوره به غیر از دانشگاه شریف در تهران، به صورت مجازی در سایر شهرستان‌ها نیز برگزار می‌شود.

عضو هیات علمی دانشکده‌ی مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف هم‌چنین خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای حضور در این دوره باید فیلم ۹۰ ثانیه‌ای از خود تهیه کنند و در آن دلایلی که دانشگاه شریف باید برای آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند را اعلام کنند.

به گفته‌ی وی این دوره در نیمه‌ی تیرماه امسال برای افراد ۱۳ تا ۲۰ سال آغاز به کار خواهد کرد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *