اخبار سرمایه گذاری خطرپذیراخبار استارتاپی

نسخه جدید گزارش ارزش گذاری استارتاپ ها منتشر شد

به‌روزرسانی نسخه‌ی قبلی نقشه سرمایه گذاران با بهره‌گیری از نتایج نظرسنجی از ۱۲ صندوق‌ سرمایه گذاری جسورانه‌ی قدیمی و معتبر

آکادمی چرخ در راستای انعکاس آمار و اطلاعات مربوط به ارزش گذاری استارت آپ ها در کتاب «ارزش گذاری» که نخستین کتاب از سری ۱۰‌گانه‌ی کتاب‌های محمدرضا فرحی‌ و همکاران است، به نظرسنجی از ۱۲ صندوق‌ سرمایه‌گذاری جسورانه‌ی قدیمی و معتبر پرداخته است.

به‌روزرسانی نسخه‌ی قبلی نقشه‌ی سرمایه گذاران با بهره‌گیری از نتایج این نظرسنجی بهانه‌ای برای کلید خوردن نخستین همکاری مشترک ECM و آکادمی چرخ شد.

این نقشه نشان می‌دهد که به عنوان مثال در مراحل اولیه استارت‌آپ ایرانی بین ۲.۵۰۰ تا ۱۱.۵۰۰ میلیون تومان ارزش‌گذاری می‌شود. سرمایه‌ای معادل ۴۰۰ تا ۲.۵۰۰ میلیون تومان از سرمایه گذار خطر‌پذیر یا شرکتی جذب و در ازای آن ۱۵ درصد تا ۲۵ درصد از سهام را به آن واگذار می‌کند.

آکادمی چرخ از زمستان ۹۶ با هدف کاهش خلا علمی موجود در فضای سرمایه‌گذاری جسورانه و کارآفرینی کشور فعالیت خود را آغاز کرده ‌است. محمدرضا فرحی (موسس استارت آپ بیمه‌بازار، مشاور مالی گروه سرمایه‌گذاری رهنما و مدرس سلسله کارگاه‌های تخصصی سرمایه‌گذاری جسورانه) و چند تن دیگر از متخصصان حوزه‌ی سرمایه‎گذاری و کارآفرینی، بنیانگذاران این مجموعه هستند.

دانلود گزارش ارزش‌گذاری استارت‌آپ‌ها

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *