اخبار استارتاپی

شناسایی فعالیت ۳۲ هزار کسب‌وکار اینترنتی در کشور

سخنگوی اتحادیه‌ی کسب‌وکار اینترنتی از مشخص شدن هویت ۳۲ هزار کسب‌و‌کار اینترنتی فعال در کشور خبر داد.

سخنگوی اتحادیه‌ی کسب‌وکار اینترنتی در برنامه‌ی گفت‌وگوی ویژه‌ی خبری گفت: هم‌اکنون ۳۲ هزار کسب‌و‌کار شناسایی شده در کشور در حال فعالیت است.

رضا الفت‌نسب افزود: این تعداد هویتشان مشخص شده است و ۱۸ هزار کسب‌وکار دیگر در مرحله‌ی تایید هویت هستند. در ۶ ماه گذشته به ۶۰۰ کسب‌و‌کار اینترنتی مجوز فعالیت داده شده است.

سخنگوی اتحادیه‌ی کسب‌و‌کارهای اینترنتی افزود: یک درصد مجموع حجم خرده‌فروشی‌ها در کشور به‌صورت برخط است که این میزان در ترکیه ۳ درصد، چین ۱۳ تا ۱۵ درصد و آمریکا و انگلیس ۶ تا ۸ درصد است.

او گفت: اگر کسب‌و‌کارهای سنتی خودشان را به‌روز نکنند به مرور از دور خارج خواهند شد. به ازای هر ۳۵ نفر یک واحد صنفی در کشور راه‌اندازی شده که ۷ برابر معیار جهانی است. روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار سفر آنلاین در تهران انجام می‌شود.

وضعیت کنونی کسب‌وکارهای اینترنتی

الفت نسب افزود: برای توسعه‌ی کسب‌وکارهای اینترنتی در بدنه‌ی دولت مشکلاتی وجود دارد و اگر بناست که به اشتغال مورد نظر در بستر اینترنت برسیم باید از کسب‌وکارهای اینترنتی حمایت و مشکلات را حل کنیم.

محسن رضایی کارشناس حوزه‌ی کسب‌وکار اینترنتی هم در این برنامه گفت: در آینده، حاکمیت در کسب‌وکارهای اینترنتی کم‌رنگ می‌شود و این کسب‌و‌کارها در فضای مجازی پررنگتر خواهد شد.

سعید مشهدی مشاور کسب‌وکارهای اینترنتی هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: متأسفانه با وجود اهمیت کسب‌و‌کارهای اینترنتی، راهبرد خاصی برای این قبیل کسب‌وکارها در کشور وجود ندارد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
تسنیم
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *