مقالات کارآفرینی

جام جهانی ، برندها و شرکت‌ها

ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که جام جهانی برای برندها به همراه می‌آورد.

سالانه رویداد‌های ورزشی مختلفی در سراسر جهان برگزار می‌شود؛ رویداد‌هایی که معمولا یک ماه به طول می‌انجامد و به طور ویژه‌ای مورد توجه مردم جهان و قاره‌ها قرار گرفته و صدر اخبار و رسانه‌ها را به خود اختصاص می‌دهند.

این رویدادها محل حضور دو قشر از افراد جامعه است: اول این که تیم‌ها، ورزشکاران و تماشاگران در آن شرکت می‌کنند و دوم حضور برندها‌، شرکت‌ها و کسب وکارهای مختلف در این فستیوال‌هاست.

سال ۲۰۱۸ یکی از سال‌های مهم طرفداران فوتبال در سراسر جهان است؛ زیرا که جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه در این سال برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به این ورزش می‌توانند بار دیگر به تماشای این رویداد و تیم‌ها و بازیکنان محبوب خودشان بنشیند.

اما برگزاری این رویداد حاشیه‌های زیادی نیز داشت. جدا از مسائل سیاسی و موضوعاتی که در بحث انتخاب روسیه به عنوان میزبان مطرح می‌شد، عدم علاقه شرکت‌ها و برند‌ها برای اسپانسرینگ و حضور در این رویداد ورزشی مشکل جدی فدراسیون جهانی فوتبال (FIFA) بود.

جام جهانی 2018 روسیه

با نزدیک‌تر شدن به شروع مسابقات و مشخص شدن تیم‌های حاضر، شرکت‌های بزرگ نیز آرام آرام آمادگی خود را برای حضور در این مسابقات اعلام می‌کردند.

شرکت‌ها و برندهایی که به عنوان اسپانسر در جام جهانی شرکت می‌کنند به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند: دسته اول به عنوان شرکای فیفا مطرح می‌شوند؛ دسته دوم را اسپانسرها تشکیل می‌دهند و در دسته سوم، شرکت‌ها و برندهایی که از کشور میزبان حضور دارند قرار خواهند داشت.

در ادامه به معرفی برندهایی که در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حضور دارند می‌پردازیم:

جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

برندهای جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

بیستمین دوره مسابقات جام‌ جهانی فوتبال در کشور برزیل و با قهرمانی تیم ملی آلمان برگزار شد. در این دوره از مسابقات شرکت‌های آدیداس، کوکاکولا، هواپیمایی امارات، هیوندای، کیا موتورز، سونی و ویزا حضور داشتند.

در بخش اسپانسرینگ مسابقات شرکت‌های بود ویسر،کاسترول، کانتیننتال، جانسون و جانسون، مک‌دونالد، مارفینگ، او ای و یانگلی سولار حضور داشته و از کشور میزبان نیز شرکت‌های آپکس برزیل، سنترائو، گاروتو، ایتائو، لیبرتی سگوروس و ویس آپ حضور داشتند.

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه  

برندهای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

در این مسابقات لیست شرکت‌ها و برندها با تغییرات چشم‌گیری مواجه شده است. حضور بیشتر شرکت‌های چینی و عدم استقبال شرکت‌های کشور میزبان نسبت به دوره قبل از موارد قابل توجه در این فهرست است.

همچون دوره گذشته مسابقات، شرکت‌های آدیداس، کوکاکولا، هیوندای، کیا موتورز و ویزا در کنار گروه وندا، گازپروم، هواپیمایی قطر به عنوان شرکای فیفا در صدر این فهرست قرار دارند.

از طرفی شرکت‌های بود وبسر و مک‌دونالد نیز مانند گذشته به عنوان اسپانسر در این رویداد حضور داشته و نام شرکت‌های چینی هایسنس، منگنیو و ویوو نیز در این رده دیده می‌شود. از کشور میزبان نیز تنها اسم آلفا بانک دیده می‌شود که در مقابل دوره گذشته نشان از استقبال کم شرکت‌های روسی در حمایت و حضور در این رقابت دارد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
نوپانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *