اخبار استارتاپی

مدرسه تابستانه کسب و کار در دانشگاه خواجه نصیر برگزار می‌شود

مدرسه تابستانه کسب و کار خواجه نصیر، مرداد و شهریورماه امسال با هدف تقویت مهارت‌های کارآفرینان، فعالان استارتاپی و توانمندسازی دانشجویان برای ورود موفق به بازار کار حرفه‌ای برگزار می‌شود.

مدیر مرکز رشد دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی گفت: مدرسه‌ی تابستانه‌ی کسب‌وکار خواجه نصیر، مرداد و شهریور ۱۳۹۷ به مدت یک ماه باهدف تقویت مهارت‌های کارآفرینان، فعالیت استارت‌آپی و توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان برای ورود موفق به بازار کار حرفه‌ای برگزار خواهد شد.

حامد ابراهیمی افزود: هدف دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی تقویت فعالیت زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی کشور است و با توجه به اهمیت توسعه‌ی متوازن در همه‌ی مناطق کشور این رویداد به‌صورت سراسری برگزار می‌شود.

ابراهیمی گفت: آشنایی با تجربیات شکست و موفقیت استارت‌آپ‌ها، وجه دیگر برنامه‌ی یک‌ماهه‌ی مدرسه‌ی کسب‌وکار است که باعث اثربخشی ملموس آموزش‌های مدرسه خواهد شد.

مدیر مرکز رشد دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی، توسعه‌ی مهارت‌های فردی و مدیریت کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان را دو محور اصلی تعریف عناوین و سرفصل‌های آموزشی مدرسه‌ی کسب‌وکار عنوان کرد و افزود: برنامه‌های مدرسه در قالب ۱۴ روز کسب‌وکاری تعریف‌ شده است و شامل ۱۸ عنوان دوره‌ی تخصصی و ارائه‌ی تجربیات شرکت‌های موفق، آشنایی با خدمات شتاب‌دهنده‌ها، مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و بازدید از مراکز کارآفرینی و نوآوری است.

عناوین آموزشی مرتبط با توسعه مهارت‌های فردی مدرسه کسب و کار

ابراهیمی گفت: تیپ‌شناسی شخصیتی و شغلی، مهارت و روش‌های حل مساله، ایده‌پردازی و تفکر خلاق، مهارت تولید محتوا، زبان بدن و اصول مذاکره، روش حرفه‌ای ارائه‌ی کسب‌وکار به سرمایه‌گذار ازجمله سرفصل‌های مرتبط با توسعه‌ی مهارت‌های فردی مدرسه‌ی کسب‌وکار است، هم‌چنین تیم‌سازی، چارت و رفتار سازمانی، ساخت MVP (حداقل محصول پذیرفتنی)، روش‌های تحقیقات بازار، خلق مدل کسب‌وکار، بازاریابی دیجیتال، راهبرد قیمت‌گذاری محصول، اصول توسعه‌ی محصول، روش‌های ارزش‌گذاری استارت‌آپ‌ها و جذب سرمایه، اصول تنظیم قرارداد‌های سرمایه‌گذاری، آشنایی با قوانین بیمه و مالیات کسب‌وکار‌های نوپا و راهبرد رشد استارت‌آپ‌ها از عناوین آموزشی هستند که در حوزه‌ی مدیریت کسب‌وکار مدرسه تدریس می‌شوند.

مدیر مرکز رشد دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی افزود: دوره‌ی نخست مدرسه، پارسال با پذیرش ۳۵ کارآفرین برگزار شد و بازخوردی که در انتهای دوره از شرکت‌کنندگان گرفتیم بسیار رضایت‌بخش بود، به همین علت مدرسه‌ی کسب‌وکار ۹۷ با سرفصل‌های به‌مراتب کامل‌تر و حضور مربیان نام‌آشنای اکوسیستم استارت‌آپی کشور با ظرفیت پذیرش دو برابر پارسال برگزار می‌شود.

وی گفت: دوره‌ی نحوه‌ی ارزیابی و آشنایی با مزایا و معافیت‌های دانش‌بنیان نیز در انتهای برنامه ارائه می‌شود تا موضوع فرهنگ‌سازی فعالیت‌های دانش‌بنیان نیز در دستور کار مدرسه قرارگرفته باشد.

ابراهیمی بابیان این‌که مدرسه‌ی کسب‌وکار خواجه نصیر از ۲۲ مرداد تا ۱۵ شهریور ۹۷ برگزار خواهد شد، تأکید کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام از ۱۵ تیر به وب‌سایت مرکز رشد دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی مراجعه کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
خبرگزاری صدا و سیما
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *