اخبار استارتاپی

ضرورت تغییر جریان ایده‌محوری به تولیدمحوری

رئیس مرکز توسعه‌ی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نخستین رویداد ملی فناوری تقاضامحور طبری در راستای همکاری فعالان اقتصادی با نخبگان سخن گفت.

نخستین رویداد ملی فناوری تقاضامحور طبری چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ با حضور نخبگان و فعالان اقتصادی مازندران به میزبانی شهرستان آمل طی یک روز دنبال شد. اسماعیل قادری‌فر، رئیس مرکز توسعه‌ی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به همراه استاندار مازندران، مسئولان استانی و شهری مهمانان ویژه این رویداد ملی بودند.

در این رویداد ملی، ۵۰ فناوری مورد تقاضا شامل فناوری‌های نوین کشاورزی با الویت برنج، فناوری‌های نوین اتوماسیون صنعتی و فناوری‌های زیست‌محیطی در دستور کار محققان و نخبگان قرار گرفت و در پایان، با حضور مسئولان از نخبگان و فعالان اقتصادی برتر مازندران از شرکت الگوریتم هوشمند زیتون با طرح هوشمندسازی صنعتی بویلرهای چگالشی، شرکت زیست پویش سبزگستران کاسپین با طرح کود ارگانیک از زباله، شرکت ستاره‌ی آریا نوین آیلین تهران با طرح دستگاه کمپوست‌ساز، شرکت ابررایانه طبرستان با طرح نرم‌افزار تشخیص ارقام برنج، شرکت سپنتا پلیمر شریف با طرح تصفیه‌ساز شیرابه زباله بود قدردانی شد.

رئیس مرکز توسعه‌ی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این رویداد ملی با اشاره به نقش مهم و اساسی علم و دانش در دنیا، اظهار کرد: می‌توان به روشنی نقش غیرقابل انکار علم، فناوری و پژوهش را در دنیای کنونی مشاهده کرد و سبقت کشورهای مختلف فعال در زمینه‌ی علم و دانش را از یک‌دیگر دید.

اسماعیل قادری‌فر افزود: نخستین رویداد ملی فناوری تقاضامحور طبری با عنوان رویداد ملی شتاب، فناوری‌های تقاضامحور می‌تواند گام مهم و اساسی در این راستا باشد و بیشتر از گذشته فعالان اقتصادی و نخبگان را به سوی هم سوق دهد.

او با اشاره به این‌که لازم است تا صنعت‌گران به عنوان صاحبان ایده به امر نوآوری بپردازند، تصریح کرد: این حرکت اساسی باعث ایجاد امید و حرکت‌های کارساز می‌شود.

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: چالش‌های موجود بر سر راه اقتصاد و فعالان اقتصادی مانع کندی حرکت رو به جلو نمی‌شود و همه در راستای اهداف کلان گام به جلو داریم.

این مسئول با اشاره به این‌که نخستین رویداد ملی فناوری تقاضامحور طبری یک نمونه‌ی موفق و بارز در این مسیر است، گفت: با اجرای برنامه‌های مختلف برای توسعه‌ی اکوسیستم که در حال اجرا است شاهد شکوفایی این مهم از شرق تا غرب و شمال تا جنوب کشور هستیم.

قادری‌فر یادآور شد: لازم است تا با الگوی توسعه، جریان ایده‌پردازی در کشور را راه بیاندازیم هر چند امروز بنگاه‌های اقتصادی بزرگ کشور به این منطق رسیدند که شتاب‌دهنده‌ عرضه و تقاضا بوده و حرکت‌های رو به پیشرفت را سرعت دهند.

او با اعلام این‌که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با برنامه‌ی کامل توسعه‌ی اکوسیستم، نوآوری و شکل‌گیری نوآوری و فناوری جریان ایده‌محوری را به تولیدمحوری در دستور کار دارد، گفت: از سوی این نهاد از ایده‌ها و تکنولوژی سازنده، حمایت خوبی انجام می‌شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *