ایده های استارتاپی

معرفی ایده‌ راه‌اندازی کسب و کار نشر الکترونیکی آنلاین

50 ایده‌‌ برای راه‌اندازی یک کسب و کار موفق در سال جدید - قسمت دوم

از دیدگاه پائول گراهام استارت آپ همانطور که از نامش هم مشخص است ، کسب وکاری است که از همان زمان شروع (Start) به سمت اوج (Up) حرکت میکند. در واقع استارتاپ ها ، کسب‌وکارهایی هستند که دارای رشد بسی ار سریع هستند. در سال‌های اخیر نیز مشاهده کردیم که سودآورترین کسب و کارهای دنیا استارتاپ ها بودند. در این مجموعه مقالات با ۵۰ مورد از برترین ایده های کسب و کار سال ۲۰۱۸ آشنا خواهید شد. ما این ایده‌ها را براساس رنکینگ‌های جهانی انتخاب کرده‌ایم و تنها هدفمان ارائه‌ی دیدی نسبت به برترین ایده‌های جهانی است. مسلما کپی کردن این ایده‌ها برای مخاطبانی که تفاوت‌های بسیاری با مخاطبان خارجی دارند، کاری از پیش نخواهد برد. در قسمت دوم این مجموعه مقالات با معرفی ایده‌ راه‌اندازی استارتاپ نشر الکترونیکی آنلاین با رسانه اکوموتیو همراه باشید.

  • بستری برای نشر الکترونیکی آنلاین

نمونه خارجی : مدیوم

همه‌ی ما دوست داریم محتوایی که می‌نویسیم را افراد بیشتری مطالعه کنند. مهم نیست شما چند فالوور بر روی شبکه‌ی اجتماعی خود دارید یا چه تعداد از مردم به صورت ماهانه وبسایت شما را مطالعه می‌کنند اما بعضی اوقات به مطلب عالی شما آن مقداری که لایق آن است پرداخته نمی‌شود. البته مخاطبان وفادارتان مطلب شما را می‌خوانند. برای تغذیه‌ی مخاطبانتان محتوای عالی خیلی مهم است چرا که مخاطبان محدود هستند. اگر هدفتان این است که زندگی دوباره‌ای به متنی که نوشته‌اید بدهید و به رشد مخاطبانتان ادامه دهید پلتفرم مدیوم می‌تواند بی‌نهایت به شما کمک کند.

مدیوم (medium) پلتفرم نشر الکترونیک آنلاین

مدیوم یک پلتفرم برای نشر الکترونیکی آنلاین است. این پلتفرم یک مثال تکامل یافته از روزنامه‌نگاری اجتماعی است که در عمل به عنوان یک سرویس میزبانی وبلاگ شناخته می‌شود و ترکیبی از مجموعه افراد آماتور، حرفه‌ای، ناشران، نشریات و وبلاگ‌های رسمی را در بر می‌گیرد. مدیوم در سال ۲۰۱۱ توسط ویلیامز تاسیس شد. در آغاز برای مدت کوتاهی، شبیه نوع دیگری از پلتفرم وبلاگ‌نویسی بود که تنها جنبه دعوتی داشت. در زمان کمی در سال ۲۰۱۳ به سرعت ویروسی شد. تمام نویسندگان غیرحرفه‌ای مانند بازاریابان و سیاستمداران اجازه یافتند که مانند روزنامه‌نگاران انواع مختلف محتوا را در این وب‌سایت بنویسند.

ویلیامز مدیوم را به منظور راهی برای انتشار متن‌هایی با بیش از ۱۴۰ کاراکتر که در توییتر امکان پذیر بود، توسعه داد. در مارس ۲۰۱۵ گزارش ۱.۵ میلیون ساعت مطالعه در این سایت به ثبت رسیده است. به همین دلیل این سایت بیشتر تمرکز خود را بر روی بهینه‌سازی زمان بازدید‌کنندگانی که وقت خود را صرف مطالعه در این سایت می‌کنند قرار داده است و افزایش تعداد مخاطبین در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد. همچنین با توجه به آماری که این سایت ارائه نموده است در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۶۰ میلیون بازدید‌کننده‌ی یونیک داشته است.

 همچنین Medium به شما نشان می‌دهد چند نفر داستان شما را دیده‌اند و همینطور چند نفر مطلب شما را تا انتها خوانده‌اند. متوسط زمان مطالعه‌ی مطلبتان توسط دیگران می‌تواند برای شما بسیار جذاب باشد که معمولا این زمان بین ۷ تا ۱۱ دقیقه است.

نمونه‌ی ایرانی: ویرگول

به عنوان نمونه‌ی ایرانی مدیوم می‌توان به استارتاپ ویرگول اشاره کرد. ویرگول نسل جدید وبلاگ‌هایی است که از اولین روزهای پیدایش اینترنت مهمان این دهکده جهانی بوده‌اند. تمرکز در ویرگول بر روی ساده کردن نحوه نوشتن است برای همین شما با یک ویرایشگر ساده سر و کار خواهید داشت که بیش از هر چیز دیگر به شما کمک می‌کند تا متن دلخواهتان را بنویسید و آن را با علاقه‌مندان به اشتراک بگذارید.

ویرگول

طرف دیگر اما خوانندگانی هستند که هر روز دقایقی از زمان خود را صرف خواندن و یاد گرفتن می‌کنند. شما به عنوان خواننده در ویرگول تنها با متن و نوشته سر و کار دارید و قرار است به شما کمک شود تا به دور از هر گونه پیچیدگی مطالب مورد نظرتان را بیابید.

به خاطر ساختار اجتماعی ویرگول شما دیگر نیازی به گشتن به دنبال خواننده برای نوشته‌هایتان ندارید. هنگامی که شما مطلب خود را در ویرگول منتشر می‌کنید، ویرگول با در نظر گرفتن علایق خوانندگان، مطلب شما را به آن‌هایی که به موضوع آن علاقه‌مند هستند معرفی می‌کند و به این ترتیب مطلب شما همیشه در حال خوانده شدن است.

دانلود PDF مقاله

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *