اخبار استارتاپی

کیفیت، لازمه‌ی حمایت مصرف‌کنندگان از تولیدات ایران ساخت

آذری‌جهرمی با اشاره به اشاعه‌ی فرهنگ حمایت از کالای با کیفیت داخلی گفت: یک گام به رونق توانمندی‌های داخلی نزدیک‌تر شدیم.

 به گزارش اکوموتیو، محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که کیفیت لازمه‌ی استقبال و حمایت مصرف کنندگان از تولیدات ساخت ایران است اظهار کرد: عوامل مختلف هم‌چون کیفیت، قیمت و امنیت در اقبال مردم به سوی محصولات و تولیدات ساخت داخل تاثیرگذار است که با مدنظر قرار دادن این موارد توسط تولیدکنندگان قطعا شاهد حمایت بیشتری از سوی مصرف کنندگان می‌شویم.

آذری‌جهرمی در ادامه بیان کرد: این وزارتخانه نیز اقداماتی با برای حمایت از کالای ایرانی انجام داده است که می‌توان به بسته‌ی سیاست‌گذاری برای حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد که نمونه‌ای از اقدام عملی در این زمینه است. البته فناوران خلاق ایرانی در حوزه‌ی ارتباطات نیز در این حوزه کم نگذاشته‌اند و دستاوردهای خوبی تولید کرده‌اند که بازار خوبی نیز دارد. بنابراین با توجه به این نکته وزارتخانه از گروه‌های خلاق که محصولی با کیفیت در عرصه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات تولید می‌کنند، حمایت می‌کند.

وی با اشاره به رشد کسب‌وکارهای نوپا در حوزه‌ی نرم افزار گفت: این کسب‌وکارها مورد حمایت مجموعه‌های مختلف قرار دارند که به خود مصداق حمایت از محصول ایرانی و تولیدکننده‌ی خلاق و نوآور است. بنابراین با تکیه بر داشته‌هایمان که همین نیروی خلاق است و ظرفیت‌های موجود، مسیر رو به رشدی پیش روی تولیدکنندگان این عرصه قرار دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت ازایران ساخت و کالای ایرانی را تکیه بر ظرفیت‌های داخلی دانست و ابراز کرد: بسیاری از مشکلات کشور به دست همین نیروی خلاق و توانمند حل می‌شود، اگر به جای تکیه بر فروش نفت به این استعدادها اعتماد کنیم مسیر همواری پیش رویمان قرار می گیرد که اقتصاد کشور را شکوفا می کند. خرید کالای با کیفیت ایرانی نیز قدمی است که مصرف کننده را در این مسیر همراه می‌کند.

آذری‌جهرمی تولید محتوا برای فضای مجازی با محور حمایت از تولیدات داخلی را راهکاری مناسب برای فرهنگسازی این موضوع دانست که برگزاری جشنواره‌هایی هم‌چون “ایران ساخت” می تواند این مسیر را هموار کند. چرا که این رویداد اقدامی مناسب در راستای فرهنگسازی و تبلیغ کالای ایرانی است موضوعی که استمرار آن ذهن مخاطب را درگیر می‌کند تا به اهمیت مسئله پی‌ببرد.

آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره‌ی “ایران ساخت”

دومین دوره‌ی جشنواره‌ی ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان‌سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه‌ی تجاری‌سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش‌بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و هم‌چنین «کمک به برجسته‌سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده‌ی بازار و بخش دانش‌آموزی به همت ستاد توسعه‌ی فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب‌وکار ایرانی» در دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره‌ی «ایران ساخت»، ۱۵ آبان ماه ۱۳۹۷ است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
بنیاد ملی نخبگان
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *