اخبار استارتاپی

آخرین نشست خبری الکامپ برگزار شد

در آخرین نشست خبری الکامپ، مدیر اجرایی نمایشگاه به آمار و ارقام این نمایشگاه اشاره کرد.

آخرین نشست خبری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور پیش از برگزاری الکامپ برگزار شد. در آخرین نشست خبری الکامپ مهدی حیدری، مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ به آمار و ارقام این نمایشگاه اشاره کرد.

الکام‌ ترندز، شروعی برای بهتر شدن

مهدی حیدری در ابتدای نشست به موضوع الکام‌ ترندز پرداخت و گفت: سال‌های گذشته الکام ‌ترندز به شکلی خیلی محدود برگزار شد اما امسال سعی کردیم با برنامه‌ریزی خوب یک سالن مجزا را به این موضوع اختصاص بدهیم. الکام‌ ترندز امسال در ۶ محور اصلی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، بلاک‌چین و رمز ارزها، رایانش ابری، پردازش موازی و ابر پردازشگرها، اینترنت اشیا و کلان داده‌ها در سالن ۲۷ برگزار خواهد شد. مدیر اجرایی الکامپ در خصوص این سالن گفت: برنامه‌ریزی خوبی برای برپایی این سالن انجام داده‌ ایم اما با توجه به برگزاری اولین دوره‌ی آن ممکن است کیفیت خوبی نداشته باشد و ما تلاش داریم هم‌چون الکام‌ استارز، این سالن را هم در سال‌های آینده بهتر برگزار کنیم.

یک‌سوم نمایشگاه در اختیار کسب‌وکارهای نوپا

در ادامه به موضوع جذاب استارت‌آپ‌ها پرداخته شد. استارت‌آپ‌های حوزه‌ی فناوری اطلاعات و تولیدکنندگان بازی‌ امسال در چهار سالن ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ در فضایی بالغ بر ۷۵۰۰ مترمربع حضور خواهند داشت. در نمایشگاه امسال چهار مدل غرفه‌ی اکونومی، پایه، ۱۲ متری و بزرگ‌تر از ۱۲ متر برای استارت‌آپ‌ها در نظر گرفته‌شده است که استارت‌آپ‌ها می‌توانستند بر اساس نیاز خود هر یک از غرفه‌های موجود را درخواست بدهند. بر اساس گزارش حیدری بسیاری از استارت‌آپ‌هایی که در سال گذشته در قالب یک استند در نمایشگاه حاضرشده بودند، امسال غرفه‌های ۱۲ متری را درخواست داده‌ اند.

همراه شدن الکام‌ گیمز با نمایشگاه الکامپ

امسال نخستین‌ باری است که نمایشگاه الکام‌ گیمز به شکل رسمی همراه با الکامپ برگزار می‌شود، در بخش الکام‌ گیمز سعی شده است روی استودیوهای بازی‌سازی که در پلت‌فرم‌های مختلف مشغول فعالیت هستند، تمرکز شود. بر همین اساس ۱۰۰۰ متر فضا به الکام‌گیمز اختصاص داده‌شده است که ۴۵ استودیو بازی‌سازی در آن حضور پیدا خواهند کرد.

حیدری با اشاره به رویکرد سازمان نصر برای بخش الکام‌ استارز گفت: ما تمرکزی روی تجهیزات و سخت‌افزارهای تولید بازی نداریم بلکه تلاش داریم شرکت‌هایی که در زمینه‌های مختلف ازجمله کامپیوتر، موبایل یا کنسول‌های بازی تولید می‌کنند را گرد هم بیاوریم. برای برگزاری بهتر این نمایشگاه با بنیاد ملی‌ بازی‌های رایانه‌ای هم تعامل داشته‌ ایم.

سازمان نصر به دنبال ایجاد بستر جذب سرمایه

ارائه‌های VIP به‌منظور جذب سرمایه از سال گذشته در نمایشگاه الکام‌ استارز شکل گرفت و استارت‌آپ‌ها می‌توانستند با پرداخت مبلغ ۵۰۰ هزار تومان، کسب‌وکار خودشان را در نزد سرمایه‌گذاران ارائه بدهند. اگرچه سال گذشته وعده‌هایی برای سرمایه‌گذاری قطعی از سوی نهادهای مختلف روی استارت‌آپ‌ها داده‌شده بود اما در نشست خبری قبلی که برگزار شد، تنها گفته شد که ۱۴ استارت‌آپ توانسته‌ اند به مراحل بعدی مذاکره با سرمایه‌گذاران برسند اما آماری از جذب سرمایه در دسترس نیست. حیدری در پاسخ به این چالش گفت: سازمان نصر تلاش کرده است بستر جذب سرمایه را برای استارت‌آپ‌ها فراهم کند اما چون اطلاعاتی از سمت سرمایه‌گذاران و استارت‌آپ‌ها منتشر نمی‌شود، نمی‌توان سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در نمایشگاه را ارزیابی کرد. در الکام‌ استارز امسال اتاقی با ۷۰ مترمربع فضا را برای این منظور با عنوان آوردگاه سرمایه در نظر گرفته‌ ایم و تلاش داریم از نهادهای مختلف سرمایه‌گذاری برای حضور در این بخش دعوت کنیم.

حیدری در ادامه گفت: سازمان نصر تلاش دارد وعده‌هایی را بدهد که بتواند آن‌ها را عملی کند. در همین راستا مذاکراتی را با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام داده‌ ایم که هنوز نهایی نشده است. یکی از پیشنهادات ما در این راستا معرفی ۳۰ استارت‌آپ خلاق و اهدای جوایز به آن‌ها است که اگر نهایی بشود به شکل عمومی منتشر خواهیم کرد.

حیدری در خصوص جوایز استارت‌آپ‌های برتر بخش ارائه‌ی استارت‌آپی هم گفت: تلاش داریم به ۱۰ استارت‌آپ برتر بخش ارائه، کمک‌هزینه‌ی سفر برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی را ارائه کنیم که این نمایشگاه می‌تواند سبیت یا جیتکس باشد.

فضای اقامت برای استارت‌آپ‌ها

حیدری با اشاره به این‌که در نمایشگاه امسال برای بخش‌های مختلف سعی کرده‌ ایم از ظرفیت خود استارت‌آپ‌ها استفاده کنیم گفت: با همکاری استارت‌آپ اتاقک تلاش کرده‌ ایم محل‌هایی را برای اقامت استارت‌آپ‌ها با تخفیف ۷۰ درصد در نظر بگیریم. استارت‌آپ‌های حاضر در الکام‌ استارز می‌توانند به کمک کد تخفیف‌هایی که به‌زودی منتشر خواهد شد، از اقامتگاه‌های موجود در تهران استفاده کنند. البته با توجه به موقعیت نمایشگاه این محل‌ها در اطراف نمایشگاه نیستند اما سعی شده است محل‌هایی که دسترسی مناسبی به مترو یا اتوبوس دارند، برای اقامت در نظر گرفته شوند.

انتقال نمایشگاه به شهر آفتاب

حیدری در خصوص اخبار منتشر شده در خصوص انتقال این نمایشگاه به شهر آفتاب گفت: بهتر است در شرایط فعلی در خصوص این موضوع صحبت نکنیم اما تاکنون نامه‌ای از سمت شرکت سهامی نمایشگاهی برای ما ارسال نشده است. اگر قرار باشد نمایشگاه به محل دیگری منتقل شود باید از پیش اطلاع‌رسانی شود و در آن زمان هیات اجرایی الکامپ برای این اتفاق تصمیم‌گیری خواهد کرد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *