اخبار استارتاپی

شغل دولتی در کدام کشورهای اروپایی بیش‌تر است؟

دولت‌های سوئد، دانمارک و نروژ بیش از سایر کشورهای اروپایی دست به استخدام زده اند.

به گزارش اکوموتیو و به نقل از مرکز آمار اتحادیه‌ی اروپا، تا پایان سال ۲۰۱۶، سهم کشورهای اروپایی از استخدام افراد در شغل دولتی مختلف بوده است. با این حال نروژ بیش از سایر کشورهای اروپایی بخش دولتی بزرگ‌تری دارد و ۳۰ درصد کارکنان نروژی در مشاغل دولتی استخدام شده‌ اند. پس از نروژ، سوئد با ۲۹ درصد، دانمارک با ۲۸ درصد و فنلاند با ۲۵ درصد بیش‌ترین اشتغال‌زایی را در سمت‌های دولتی داشته‌ اند.

دولت‌های استونی، لیتوانی، فرانسه و مجارستان به ترتیب با استخدام ۲۳ و ۲۲ درصد از کل شاغلان این کشورها، از دیگر کشورهای با اندازه‌ی دولت بزرگ در قاره‌ی سبز محسوب می‌شوند.

از طرف دیگر احتمال یافتن کار دولتی در آلمان کم‌تر از سایر کشورهای اروپایی است و تنها ۱۰ درصد شاغلان آلمانی در بخش دولتی مشغول به کار هستند. بعد از این کشور، لوکزامبورگ با ۱۲ درصد، هلند با ۱۳ درصد و ایتالیا با ۱۴ درصد، کم‌ترین اشتغال زایی دولتی را داشته اند. پرتغال و ایرلند از دیگر کشورهای با دولت کوچک در اروپا هستند.

در مقایسه با سال ۲۰۰۰، سهم مشاغل دولتی در کشورهای فنلاند، استونی، مجارستان، یونان، اسلوونی، رومانی و پرتغال افزایش یافته است و در کشورهای سوئد، دانمارک، لیتوانی، فرانسه، لتونی، اسلواکی، قبرس، چک، انگلیس، ایتالیا، هلند و آلمان کاهش یافته است. در سایر کشورها نسبتا بدون تغییر باقی مانده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *