اخبار استارتاپی

پانزدهمین دوره‌ی چالش بین‌المللی ببراس در ایران برگزار می‌شود

آخرین مرحله از چالش بین‌المللی ببراس در علوم رایانه و تفکر رایانشی با حمایت ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی برگزار می‌شود.

به گزارش اکوموتیو، مرحله‌ی سوم و نهایی پانزدهمین دوره‌ی چالش بین‌المللی ببراس روزهای یازدهم و دوازدهم مرداد ماه سال جاری در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و با حضور ۱۰۰ دانش آموز برگزیده از سراسر کشور برگزار می‌شود.

آخرین مرحله از چالش بین‌المللی ببراس توسط موسسه‌ی فرهنگی فاطمی و با حمایت ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی برگزار می‌شود. این چالش یک مسابقه‌ی ترویجی آنلاین است که با هدف آشنا کردن دانش‌آموزان با مفاهیم علوم رایانه و تفکر رایانشی در بیش از ۶۰ کشور جهان برگزار می‌شود. این ابتکار جهانی می‌کوشد در قالب چالشی انگیزشی، فرصت توجه به علوم رایانه و تفکر رایانشی را برای مخاطبانش در سراسر دنیا فراهم کند.

مرحله‌ی نخست این چالش در زمینه‌ی رایانه، سال گذشته به صورت آنلاین برگزار شد که دانش‌آموزان می‌توانستند از مدرسه، منزل یا هر مکانی که به اینترنت دسترسی داشتند در این مرحله شرکت کنند.

چالش ببراس مجموعه‌ای از مساله‌های کوتاه و نیمه‌بلند تعاملی یا چند گزینه‌ای است که معماهای ببراس نامیده می‌شود. این مساله‌ها ارتباط تنگاتنگی با مفاهیم علوم رایانه دارند؛ با این حال دانش‌آموزان حتی در دوره‌ی ابتدایی هم می‌توانند آن‌ها را بدون داشتن دانش قبلی در علوم رایانه حل کنند.

در واقع معماهای ببراس بدون آن‌که دانش‌آموزان را درگیر مساله‌های پیچیده‌ی فنی کند، آن‌ها را با جنبه‌هایی از تفکر رایانشی و مفاهیمی از علوم رایانه مانند اطلاعات، ساختارهای گسسته، محاسبات و پردازش داده‌ها و روش‌های الگوریتمی آشنا می‌کند. فراهم کردن فرصت یادگیری علوم رایانه و تفکر رایانشی برای همه‌ی دانش‌آموزان از سراسر کشور از ضروریات دنیای امروز است.

در همین راستا این مسابقه‌ی جذاب ترویجی با اهدافی چون «تغییر نگرش و ارتقای درک عمومی مردم نسبت به علوم رایانه و تفکر رایانشی»، «آموزش و ترویج مفاهیم و مبانی علوم رایانه و تفکر رایانشی» و «تربیت معلمان و مربیان علوم رایانه» برگزار می‌شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
بنیادملی‌نخبگان
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *