اخبار استارتاپی

زیرساخت‌های ICT امکان اشتغال زنان به صورت دورکار را فراهم می‌کند

رئیس اسبق سازمان نظام صنفی رایانه‌ای: کارشناسان دلیل حضور کم زنان در حوزه‌ی ICT و یا سایر رشته‌های مهندسی را وجود استرس زیاد و فشار کاری زیاد می‌دانند و به همین دلیل علاقه‌ای برای حضور از خود نشان نمی‌دهند.

آزاده داننده رئیس اسبق سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در پنل تخصصی با موضوع «تحولات راهبردی دریافت نیروی انسانی حوزه‌ی ICT» گفت: کشور ما در زمینه‌ی تحولات نیروی انسانی در حوزه‌ی ICT آمار دقیقی ندارد اما طبق آمار در اتحادیه‌ی اروپا حدود ۸۳ درصد شاغلین حوزه‌ی ICT آقایان هستند که این آمار در سال ۲۰۰۶ میلادی ۷۹ درصد بوده که نشان از افزایش این روند دارد.

او افزود: کارشناسان دلیل حضور کم زنان در حوزه‌ی ICT و یا سایر رشته‌های مهندسی را وجود استرس زیاد و فشار کاری زیاد می‌دانند و به همین دلیل علاقه‌ای برای حضور از خود نشان نمی‌دهند.

داننده شرایط ایران را متفاوت‌تر خواند و گفت: فارغ‌التحصیلان خانم دانشگاه زیاد است و در بازار کار ۶۰ درصد نیروی کار انسانی در مقطع کارشناسی خانم هستند که گاها مشاهده می‌شود مدیران مجموعه‌ها از این مسئله شکایت دارند؛ زیرا خانم‌ها به دلیل مسئولیت‌های خانه امکان حضور بیشتر در شرکت ندارند و یا مرخصی زایمان آن‌ها برای شرکت‌ها دردسرساز است.

او عنوان کرد: فضا و پشتیبانی‌های اجتماعی نیز طبق نیاز خانم‌های شاغل برنامه‌ریزی نشده که از نمونه‌های آن به ساعت کاری مهدکودک‌ها اشاره کرد که نتیجه‌ی آن انتخاب بین کار یا بچه‌داری خواهد بود.

داننده با اشاره به این‌که حوزه‌ی ICT زیرساخت‌های لازم برای برنامه‌هایی مانند دورکاری را فراهم می‌کند، گفت:  باید به دنبال اجرای تعهدات اجتماعی یکپارچه باشیم تا برای تصمیم‌گیری به تمام جوانب اهمیت دهیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *