ایده های استارتاپی

معرفی ایده بستر ایجاد اسلاید و ارائه‌های آنلاین

50 ایده برای راه اندازی یک کسب و کار موفق در سال جدید - قسمت هفتم

از دیدگاه پائول گراهام استارتاپ همانطور که از نامش هم مشخص است، کسب وکاری است که از همان زمان شروع (Start) به سمت اوج (Up) حرکت میکند. در واقع استارتاپ‌ها، کسب‌وکارهایی هستند که دارای رشد بسیار سریع هستند. در سال‌های اخیر نیز مشاهده کردیم که سودآورترین کسب‌وکارهای دنیا استارتاپ‌ها بودند. در این مجموعه مقالات با ۵۰ مورد از برترین ایده‌های سال ۲۰۱۸ آشنا خواهید شد. ما این ایده‌ها را براساس رنکینگ‌های جهانی انتخاب کرده‌ایم و تنها هدفمان ارائه‌ی دیدی نسبت به برترین ایده‌های جهانی است. مسلما کپی کردن این ایده‌ها برای مخاطبانی که تفاوت‌های بسیاری با مخاطبان خارجی دارند، کاری از پیش نخواهد برد. در قسمت هفتم این مجموعه مقالات با معرفی ایده‌ بستر ایجاد اسلاید و ارائه‌های آنلاین با رسانه اکوموتیو همراه باشید.

قسمت‌های قبلی این مجموعه مقالات را می‌توانید در لینک ایده های استارتاپی مطالعه کنید.
  • بستر ایجاد اسلاید و ارائه‌های آنلاین

نمونه‌ی خارجی: Prezi

Prezi وب‌سایتی است که امکان ایجاد ارائه‌های متفاوت و هیجان‌انگیز را به کاربران می‌دهد. در این سرویس امکان ایجاد اسلایدشو به صورت آنلاین وجود دارد. این سرویس هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین امکان ایجاد ارائه را به شما می‌دهد. موارد به کار رفته در Prezi سبب می‌شود که اسلایدهای به کار رفته هیجان‌انگیز، متفاوت و چشم‌نواز شوند.

Prezi یک برنامه‌ی مبتنی بر وب و بر پایه‌ی SaaS است یعنی بدون نیاز به نرم‌افزار خاصی در وب ایجاد می‌شود و اطلاعات مربوط به آن به طور کامل و یکپارچه روی فضای ابری مستقر شده‌اند. دسترسی کاربران به نرم‌افزار با کمک یک مرورگر وب امکان‌پذیر خواهد بود؛ بنابراین در صورتی که بخواهید از قابلیت‌های آنلاین Prezi استفاده کنید می‌توانید به راحتی ارائه‌های خود را به صورت آنلاین ایجاد و استفاده کنید. همچنین نرم‌افزار Prezi مبتنی بر فلش توسعه یافته است که به شما امکان ساخت ارائه‌های بسیار جذاب و پویا را می‌دهد.

علاوه بر اینکه برای ساخت اسلاید با Prezi می‌توانید به صورت کاملاً آنلاین و از طریق سایت آن اقدام کنید، نسخه آفلاین و دسکتاپ آن نیز ارائه شده است که به صورت رایگان برای ۳۰ روز قابل استفاده است. در نسخه دسکتاپ Prezi امکان همگام‌سازی ارائه‌ها با اکانت شما در سایت Prezi وجود دارد که برای هر کاربر ۱۰۰ مگابایت فضا در نظر گرفته شده است.

نرم افزار Prezi

ایده پردازی برای ارائه مطلب، کنار گذاشتن روش معمول اسلاید به اسلاید بود که بر همین اساس در پرزی تنها یک صفحه برای طراحی ارائه شما وجود دارد. ایده‌ای که جالب به نظر می‌رسد در مقایسه با سایر نرم‌افزارهای ارائه‌ی مطلب برای رقابت با نرم‌افزار پاورپوینت موفقیت بیشتری کسب کرده است. هنگامی که شما تنها با یک صفحه مواجه هستید مجبور خواهید بود تا نقشه راه و به عبارت دیگر روند ارائه مطلب خودتان را با دقت انتخاب کنید. از طرفی دیگر این روند نیز باعث می‌شود تا دیگر از متن‌های بسیار استفاده نشود و شما را ترغیب به بکارگیری کوتاه‌ترین و مفیدترین راه می‌کند.

پرزی در سال ۲۰۰۹ توسط Peter Arvai، Peter Halacsy و Adam Somlai در بوداپست مجارستان ساخته شده است و در حال حاضر حدود ۸۵ میلیون کاربر از آن استفاده می‌کنند و تا به حال ۳۲۵ میلیون prezis ساخته شده است.

نمونه خارجی دیگر: keynote

Keynote قدرتمندترین نرم‌افزار ارائه است که تاکنون برای دستگاه موبایل طراحی شده است. این نرم‌افزار از پایه و اساس برای گوشی‌های iphone، ipad، ipad Touch طراحی شده است و ابزارهای گوناگونی در اختیار کاربران قرار داده است. در این نرم‌افزار می‌توانید اطلاعاتتان را با ابزارهای ۳ بعدی برجسته کنید و خطوط، نمودارها و جداول سه بعدی طراحی کنید و آن‌ها را با ابزارهایی مانند Crane، Grow، Radial و Rotate متحرک کنید.

از قابلیت‌های دیگر این برنامه این است که می‌توانید فایل‌های powerpoint یا فایل‌هایی که با keynote مک ساخته شده است را با آیفون یا آی‌ پد اجرا کنید. افکت‌های فراوان و قالب‌های شیک باعث خواهد شد تا ساخته‌ی شما متفاوت‌تر از همیشه به نظر برسد. همچنین هماهنگ‌سازی فایل‌های ساخته‌شده‌ی شما بین آیفون، آی پد و مکتان به کمک icloud از دیگر قابلیت‌های این برنامه است.

نمونه ایرانی:

در حال حاضر نرم‌افزاری ایرانی برای ساخت اسلاید وجود ندارد، دلیل آن را هم می‌توان وجود نرم‌افزارهای قدرتمند مشابه خارجی مثل پاورپوینت دانست که بسیاری از ایرانی‌ها برای ساخت اسلایدهای خود از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند.

دانلود PDF مقاله

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *