اخبار استارتاپی

پیشخوان مشاوره کسب‌ و کار به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود

مشاوره‌های لازم در حوزه کسب‌ و کار و تحلیل ریسک در قالب پیشخوان‌های مشاوره‌ی تخصصی به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود.

به گزارش اکوموتیو، مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به‌منظور برنامه‌ریزی استراتژیک و توسعه‌ی کسب‌ و کار شرکت‌های دانش‌بنیان، اقدام به راه اندازی پیشخوان مشاوره کسب‌ و کار در ۱۸ سرفصل با استفاده از مشاورین خبره کرده است.

راه اندازی هر کسب‌ و کار جدید، نیازمند تهیه‌ی طرح کسب و کار جامعی است که اموری مانند مدل کسب و کار، تخصیص منابع، تمرکز بر روی نقاط کلیدی موفقیت، کسب آمادگی برای برخورد با تهدیدها و بهره‌برداری از فرصت‌ها را مورد بررسی قرار دهد.

طرح کسب‌ و کار در واقع راهنمای مسیر تجاری‌سازی و بیان‌کننده نقاط ضعف و قوت طرح است. علاوه بر این می‌توان از طرح کسب‌ و کار به‌عنوان ابزاری ارتباطی برای انتقال اطلاعات به طیف وسیعی از افراد مانند سرمایه‌گذاران، شرکای تجاری آینده، کارکنان و مدیران نیز استفاده کرد.

بر اساس این گزارش، شرکت‌های دارای تأییدیه دانش بنیان از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌توانند به‌صورت رایگان از خدمات مشاوره‌ی صادرات بهره‌مند شوند. سقف استفاده‌ی رایگان از خدمات پیشخوان مشاوره، برای هر حوزه ۲ جلسه مشاوره در ماه است.

عنوان سرفصل‌ها

ارجاع کار و معاملات دولتی (مناقصات)، استراتژی و توسعه کسب‌ و کار، بازاریابی و فروش، تأمین مالی و سرمایه‌پذیری حقوقی، گمرک و واردات، مالیاتی و مدیریت و ساختار سازمانی، منابع انسانی و آسیب‌شناسی، هم‌چنین بیمه‌ی تأمین اجتماعی از عناوین سرفصل‌های پیشخوان مشاوره‌ی کسب‌ و کار هستند که می‌توان به آن اشاره کرد.

تحقیقات بازار، استقرار در مراکز رشد و پارک‌ها، مشاوره استقرار در فضاهای صنعتی و نیمه‌صنعتی استان تهران، مشاوره‌ی ورود به بورس و فرابورس، مشاوره‌ی قیمت‌گذاری محصول و طراحی صنعتی و بسته‌بندی محصولات، هم‌چنین پیشخوان مشاوره‌ی توسعه‌ی فنی محصولات در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات و مشاوره مالکیت فکری از دیگر عنوان‌های این پیشخوان به شمار می‌روند که می‌توان به آن اشاره کرد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *