اخبار استارتاپیاخبار سرمایه گذاری خطرپذیر

فراخوان رویداد سرمایه گذاری با موضوع کامپوزیت

دومین جشنواره‌ی کسب‌ و کار کامپوزیت ایران با هدف فراهم کردن زمینه‌ی تعامل بین ایده پردازان و سرمایه گذاران برگزار می‌شود.

دومین جشنواره‌ی کسب‌ وکار کامپوزیت ایران توسط پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران با همکاری ستاد توسعه‌ی فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته‌ی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آذرماه امسال برگزار می‌شود.

ایجاد انگیزه، جذب سرمایه گذار و تجاری سازی طرح‌های نوآورانه و دارای ظرفیت اقتصادی، برای تولید ثروت و اشتغال در حوزه‌ی مواد کامپوزیتی اهدافی است که این جشنواره دنبال می‌کند. برگزاری این جشنواره‌ی تخصصی با حضور کارشناسان علمی و سرمایه گذاران و صنعتگران حوزه‌ی مواد کامپوزیت رقم می‌خورد.

هم‌چنین کامپوزیت‌های زمینه‌ی فلزی، پلیمری، سرامیکی، نانوکامپوزیت‌ها و بازیافت مواد کامپوزیتی، ۵ حوزه‌ی اعلام شده برای پذیرش طرح هستند. روند برگزاری نیز به این صورت است که طرح‌های حائز شرایط عمومی، پس از فرآیند داوری و بررسی‌های اولیه و تکمیلی، جهت ارائه و دفاع انتخاب شده و در نهایت به‌صورت حضوری و در فضایی کاملاً منصفانه و دقیق به سرمایه گذاران ارائه می‌شود.

اهداف اصلی برگزاری این رویداد فراهم کردن زمینه‌ی تعامل بین ایده پردازان و سرمایه گذاران با برگزاری جلسات رودررو، ایجاد انگیزه در بین ایده پردازان و ظهور ایده‌های نو در زمینه‌ی مواد کامپوزیتی، محقق کردن اهداف اقتصاد مقاومتی با فراهم آوردن بستر گذر از فضای تولید علم به تولید ثروت و کارآفرینی است.

همچنین بهبود و افزایش توان رقابت‌پذیری، کار گروهی و نقد شوندگی در بین نسل جوان، معرفی نوآوری‌ها و فناوری‌های بدست آمده در زمینه‌ی مواد کامپوزیتی، آشنایی با اصول کسب‌ و کار و آماده‌سازی نیروهای توانا برای ورود مستقل به حوزه‌ی تجارت، بهره‌گیری از سرمایه و تجربه‌ی سرمایه گذاران و امکانات تولیدی بنگاه‌های فعال در کشور و ایجاد بستر ارتباطی بین مراکز صنعتی با ایده‌پردازان مراکز تحقیقاتی با هدف افزایش توان داخلی کشور در تأمین نیازهای فناورانه صنعت از جمله اهداف است.

بر اساس اعلام معاونت علمی‌ ریاست جمهوری، مهلت نهایی ارسال طرح‌ها تا پایان مرداد ماه جاری است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *