اخبار استارتاپی

ثبت نام دومین رویداد جاده ابریشم آغاز شد

دومین تور استارتاپی جاده ابریشم به‌عنوان نخستین رویداد بین‌المللی در حوزه‌ی استارتاپی ایران، امسال از ۲۱ مهرماه آغاز می‌شود.

لیمو HR

نشست خبری ثبت‌نام در دومین دوره‌ی مسابقه‌ی استارتاپ جاده ابریشم با حضور بنیان‌گذاران این رویداد برگزار شد؛ اهداف و برنامه‌های سفر ده‌ روزه‌ی تیم کارشناسان و کارآفرینان ایرانی و اروپایی به پنج شهر بزرگ ایران با هدف تسهیل ارتباطات جهانی، دسترسی بهتر به تجربیات موفق در سطح بین‌المللی و جذب سرمایه‌ی خارجی تشریح شد.

دومین تور استارتاپی جاده‌ی ابریشم به‌عنوان نخستین رویداد بین‌المللی در حوزه‌ی استارتاپی ایران، امسال از ۲۱ مهرماه آغاز می‌شود و به مدت ۱۰ روز از پنج شهر مشهد، تهران، تبریز، شیراز و کرمان عبور می‌کند. همه‌ی استارتاپ‌ها در سراسر ایران می‌توانند برای حضور در این رویداد در وب‌سایت استارتاپ راه ابریشم ثبت‌نام کنند و در یکی از این پنج شهر، به رقابت با دیگر استارتاپ‌های ایران بپردازند.

«محمدرضا ازلی» هم‌بنیان‌گذار استارتاپ جاده‌ی ابریشم در این نشست به دو محور اصلی این برنامه یعنی تور استارتاپی و رویداد نهایی اشاره کرد: «سال گذشته، تیم استارتاپ جاده‌ی ابریشم که گروهی از فعالان زیست‌بوم استارتاپی ایران و اروپا بودند، طی ۱۰ روز، یعنی از ۳۰ مهرماه تا ۹ آبان ماه سال ۹۶ به هفت شهر تبریز، اصفهان، یزد، تهران، شیراز، مشهد و رشت سفر کردند و با ۸۴ استارتاپ که از میان ۴۰۰ تیم شرکت‌کننده انتخاب‌شده بودند در این شهرها آشنا شدند. کاروان جاده ابریشم درواقع تیمی از نمایندگان و مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های موفق و هم‌چنین کارآفرینان حوزه‌ی فناوری است که باهدف آشنایی با زیست‌بوم استارتاپی و فعالان این حوزه در مناطق مختلف ایران و کمک به رشد این استارتاپ‌ها به این گروه پیوسته‌ اند.»

استراتژی تیم برگزارکننده‌ی استارتاپ جاده‌ی ابریشم ایجاد فرصتی برای همه‌ی استارتاپ‌های کشور برای معرفی و ارتباط با کارآفرینان بین‌المللی و داخلی است تا بتوانند در قالب یک رقابت، کسب و کار خود را بهبود بخشند. درواقع این رویداد فرصتی طلایی برای استارتاپ‌هایی‌ست که در شهرهای کوچک تشکیل‌شده‌ اند تا بتوانند خود را در سطح گسترده‌تر معرفی کنند. به‌علاوه در مرحله‌ی نهایی این رویداد، تیم‌های منتخب فرصت آشنایی با کارآفرینان برتر اکوسیستم استارتاپی داخلی و خارجی را هم پیدا خواهند کرد.

البته ثبت‌نام و شرکت در این رویداد برای استارتاپ‌ها رایگان است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان منطقه آزاد کیش، اسنپ و خوگر ازجمله حامیان برگزاری این رویداد در سال گذشته بودند. ازلی از تجربه‌ی سال گذشته‌ی خود می‌گوید: «سال گذشته در رویداد نهایی کیش که طی دو روز برگزار شد بیش از ۲۵۰ نفر شرکت‌کننده و ۳۶ سخنران از ۱۵ کشور متفاوت حضور داشتند. از میان ۸۴ استارتاپ شرکت‌کننده، ۱۶ تیم به مرحله‌ی بالاتر رسیدند که مجموعا برای آن‌ها در دوره‌های منتور شیپ آنلاین، ۲۸۴ ساعت دوره‌ی مشاوره توسط ۴۲ منتور برگزار شد. استارتاپ‌های اکوبار، کشمون، دکترتو به‌عنوان استارتاپ‌های برتر در رویداد نهایی انتخاب شدند.»

«هادی فرنود» یکی دیگر از هم‌بنیان‌گذاران استارتاپ جاده‌ ابریشم در مورد ثبت‌نام استارتاپ‌های جاده‌ی ابریشم سال ۹۷ عنوان کرد: «امسال از ۱۴ مردادماه فرم ثبت‌نام در سایت رویداد برای متقاضیان باز می‌شود و همه‌ی استارتاپ‌ها می‌توانند برای حضور در این رویداد منحصربه‌فرد نام‌نویسی کنند. امسال به دلیل شرایط کشور، بیشتر سرمایه‌گذاران از کشورهای اطراف دعوت‌ شده‌ اند تا در تور ۱۰ روزه شرکت کنند، ضمن آن‌که در این منتورهای زیادی هم از سایر کشورها حضور خواهند داشت.»

شهرهای میزبان رویداد جاده ابریشم

امسال شهرهای مشهد، تهران، تبریز، شیراز و کرمان میزبان رویداد جاده‌‌ ابریشم خواهند بود. فرنود امیدوار است تا راه ابریشم بتواند به بهانه این رویداد، فرصتی را برای معرفی همه‌ی استارتاپ‌های بومی در سراسر کشور فراهم کند: «امسال نیز این تور به مدت ۱۰ روز برگزار می‌شود و تیم متشکل از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران طی یک سفر فشرده با استارتاپ‌های منتخب در این شهرها دیدار خواهند کرد.»

«محمدرضا هاشمی» یکی دیگر از هم بنیان‌گذاران این رویداد درباره‌ی رقابت میان استارتاپ‌های شرکت‌کننده‌ی این رویداد توضیح داد: «تیم استارتاپ جاده ابریشم همراه با دو داور ایرانی و سه داور بین‌المللی به این پنج شهر سفر خواهند کرد و استارتاپ‌های منتخب را برای ورود به مرحله‌ی نهایی ارزیابی خواهند کرد.

استارتاپ‌های برنده از هر شهر برای شرکت در مرحله‌ی نهایی در اوایل اسفند ماه ۱۳۹۷ به جزیره‌ی کیش دعوت خواهند شد. در انتهای این رویداد ۳ استارتاپ برگزیده خواهند شد و به هریک جوایزی اهدا خواهد شد تا بتوانند کسب‌ و کار خود را بهتر معرفی کرده و به آن رونق دهند. سال گذشته اکوبار به‌عنوان استارتاپ اول ۲۰ میلیون اعتبار استفاده از خدمات آپارات (صبا ویژن) و ۲ میلیون اعتبار خرید از خوگر را دریافت کرد. کشمون و دکترتو نیز موفق به کسب رتبه‌ی دوم و سوم شدند که به ترتیب به هرکدام از آن‌ها ۱۰ میلیون اعتبار استفاده از آپارات، یک‌ونیم میلیون اعتبار خرید از خوگر و ۵ میلیون اعتبار استفاده از آپارات و یک‌ میلیون اعتبار خرید از خوگر را دریافت کردند.»

گفتنی‌ است به دلیل حضور منتورهای غیر ایرانی در این رویداد، تمامی پنل‌ها سخنرانی‌ها و پیچ استارتاپ‌ها مانند سال گذشته به زبان انگلیسی برگزار خواهد شد. هم‌چنین با توجه به شرایط اقتصادی کنونی کشور، استارتاپ‌هایی که درآمد داشته و امکان صادرات کالا یا خدمات را دارند از اولویت بیشتری برای پذیرش برخوردارند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *