اخبار استارتاپی

تعداد شرکت‌های دانش بنیان به بیش از ۳ هزار عدد رسید

سورنا ستاری، معاون علمی رئیس جمهور از رسیدن تعداد شرکت‌های دانش بنیان به حدود 3 هزار و 700 شرکت خبر داد.

به گزارش اکوموتیو، سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور  روز سه شنبه در حاشیه‌ی بازدید از یک شرکت دانش بنیان در جمع خبرنگاران در اراک اظهار داشت: تعداد شرکت‌های دانش بنیان در حال حاضر حدود ۳ هزار و ۷۰۰ شرکت است.

وی افزود: سال گذشته فروش شرکت‌ها به حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان رسید و چه در بحث شرکت‌های بزرگ که در حال حاضر شرکت‌های چند هزار میلیارد تومانی در حوزه‌ی دانش بنیان داریم و چه از لحاظ تعداد، تعداد این شرکت‌ها زیاد شد.

معاون علمی رئیس جمهور تصریح کرد: حدود ۷۰ درصد این سه هزار و ۷۰۰ شرکت، شرکت‌های نوپا هستند که به تازگی وارد این حوزه شده‌ اند، معاونت علمی امسال یک برنامه‌ی خیلی مفصل روی حوزه‌ی صادرات دارد، که از حدود دو سه هفته پیش این برنامه را شروع کرده‌ ایم.

ستاری بیان کرد: بیش از ۵۰ کریدور صادراتی در کشورهای مختلف داریم که تمام این‌ها بخش خصوصی هستند که در کشورهای مختلف در این حوزه‌ها کار می‌کنند.

وی ادامه داد: در قالب یک کریدور صادرات، خدمات متنوعی را به شرکت‌ها ارائه می‌دهیم، صادرات محصولات دانش بنیان با صادرات محصولات سنتی تفاوت دارد و به استانداردهای ویژه و این که در آن کشورها ثبت اختراع داشته باشید احتیاج دارد و بتوانید خدمات ویژه‌ای را ارائه کنید که این‌ها همه در قالب همان کریدور صادرات از شرکت‌ها حمایت می‌شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *