ایده و خلاقیتمدرسه کارآفرینی

معرفی ایده ایجاد پایگاه آنلاین تصاویر متحرک

50 ایده برای راه اندازی یک کسب و کار موفق در سال جدید - قسمت هشتم

از دیدگاه پائول گراهام استارتاپ همانطور که از نامش هم مشخص است، کسب وکاری است که از همان زمان شروع (Start) به سمت اوج (Up) حرکت میکند. در واقع استارتاپ‌ها، کسب‌وکارهایی هستند که دارای رشد بسیار سریع هستند. در سال‌های اخیر نیز مشاهده کردیم که سودآورترین کسب‌وکارهای دنیا استارتاپ‌ها بودند. در این مجموعه مقالات با ۵۰ مورد از برترین ایده‌های سال ۲۰۱۸ آشنا خواهید شد. ما این ایده‌ها را براساس رنکینگ‌های جهانی انتخاب کرده‌ایم و تنها هدفمان ارائه‌ی دیدی نسبت به برترین ایده‌های جهانی است. مسلما کپی کردن این ایده‌ها برای مخاطبانی که تفاوت‌های بسیاری با مخاطبان خارجی دارند، کاری از پیش نخواهد برد. در قسمت هشتم این مجموعه مقالات با معرفی ایده‌ راه‌اندازی پایگاه آنلاین تصاویر متحرک با رسانه اکوموتیو همراه باشید.

قسمت‌های قبلی این مجموعه مقالات را می‌توانید اینجا مطالعه کنید.
  • پایگاه آنلاین تصاویر متحرک

نمونه‌ی خارجی:  Giphy

با استفاده از این ابزار می‌توانید از فیلم مورد نظرتان، یک عکس متحرک بسازید و یا از چند عکس متحرک، یک اسلایدشو ایجاد کنید.

Giphy یک پایگاه آنلاین و موتور جستجو است که به کاربران امکان جستجو و به اشتراک‌گذاری فایل‌های متحرک را می‌دهد. این سایت، شامل هزاران تصویر متحرک است که در دسته‌بندی‌های مختلف وجود دارند و با هشتگ مرتب شده‌اند.

اغلب گیف‌ها فقط چند کیلو‌بایت حجم دارند و می‌توانند به سرعت باعث جذب مخاطب به وبلاگ یا شبکه اجتماعی شوند. همچنین گیف‌ها فرصت مناسبی برای نمایش دادن شخصیت برند هستند و با کمی شوخ طبعی می‌توان شمار زیادی از مخاطبان را جذب کرد.

در سال 2012 چانگ و دوست نزدیکش، کوک، در حال تفکر برای پیدا کردن ایده‌ای در این حوزه بودند که متوجه شدند هنوز راه خوبی برای پیدا کردن گیف‌ها وجود ندارد و حتی گوگل هم راهی برای جستجوی آن‌ها قرار نداده است. بنابراین، چانگ – که قبل از این در استارتاپ‌های زیادی کار کرده بود – چند ماه زمان گذاشت تا ابزاری بسازد که بتواند این نوع فایل‌ها را برای وب ایجاد کند.

مشکلی که Giphy در ابتدای کار با آن مواجه بود، این بود که مردم هنوز برای پیدا کردن گیف در گوگل سرچ می‌کردند و ممکن بود سایت آن‌ها را که فقط به همین کار اختصاص یافته بود، حتی نبینند. به همین دلیل این استارتاپ مجبور شد زمان زیادی را برای سئوی خود اختصاص دهد تا مطمئن شود در سرچ‌هایی که برای گیف‌ها و مسائل مربوط به آن‌ها انجام می‌شود جزو بالاترین سایت‌ها است.

وبسایت Giphy

این سرویس در سال ۲۰۱۳ شروع به کار کرد و در ابتدا، تنها به عنوان موتور جستجو برای پیدا کردن تصاویر متحرک (GIF) استفاده می‌شد. بعد از آن، Giphy تصمیم به گسترش خدمات خود گرفت. در قدم اول به کاربران خود اجازه داد که گیف‌ها را در فیس بوک به اشتراک گذاشته یا آن‌ها را پست کنند.

در سال 2013، Giphy از طرف PC Magazine به عنوان یکی از 100 وب‌سایت برتر سال 2013 انتخاب شد. سه ماه بعد از آن، این وب‌سایت با توییتر شروع به همکاری کرد تا کاربران بتوانند با استفاده از URL گیف‌ها، آن‌ها را به اشتراک بگذارند. در سال 2014 در سری اول سرمایه‌گذاری، موفق به جذب سرمایه‌ی 2.4 میلیون دلاری شدند و در سری دوم سرمایه گذاری نیز 17 میلیون دلار در سال 2015 سرمایه جذب کردند.

همچنین در سال 2015، Giphy اپلیکیشن دوم خود را لانچ کرد که کاربران را قادر می‌ساخت خودشان گیف بسازند و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند. این وب‌سایت اعلام کرده است که به صورت روزانه 100 میلیون کاربر فعال دارد که این افراد بیشتر از یک میلیارد گیف استفاده می‌کنند.

Giphy یک وب‌سایت محبوب است که کار جستجو و یافتن تصاویر متحرک را برای شما بسیار راحت می‌کند.

نمونه ایرانی: –

با توجه به ماهیت این وب‌سایت که ساخت یا استفاده از تصاویر متحرک است، کاربران ایرانی نیز می‌توانند از همین وب سایت برای استفاده از گیف‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف بهره گیرند و شاید همین دلیل باعث شده است که تاکنون استارتاپی در این زمینه در ایران شروع به فعالیت نکند.

دانلود PDF مقاله

 

برچسب ها

سید وحید مرتضوی

مسئول تیم محتوایی اکوموتیو، دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی امیرکبیر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن