اخبار استارتاپی

ارائه تخفیف و تسهیلات بیمه ایران به شرکت‌های دانش بنیان

کمک و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان با الصاق بسته حمایتی بیمه ای بیمه ایران با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عملیاتی شد.

بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه‌ی مشترکی که مابین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بسته شده بود، ارائه‌ی تخفیفات و تسهیلات بیمه ایران به شرکت‌های دانش بنیان به منظور توسعه‌ی فرهنگ بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه با استفاده از ظرفیت و پتانسیل کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان، آغاز می‌شود.

این تفاهم‌نامه باهدف تقویت همکاری، هماهنگی و هم‌افزایی، کارآمد سازی و ارتقاء توانمندی‌های تخصصی و اجرایی و به‌اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها، دانش و تجربیات و بهره‌گیری از قابلیت‌ها در جهت پیشبرد اهداف اسناد توسعه‌ای و مأموریت‌های محوله در حوزه‌های مختلف بیمه ای، فناوری، علمی، آموزشی و پژوهشی و به طور کلی ایجاد چهارچوب و مبنای عمل بر اساس محوریت ارتقاء و ترویج فرهنگ بیمه و افزایش ضریب نفوذ آن، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و هم‌چنین تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه با استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و هم‌چنین تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه با استفاده از ظرفیت‌های هر دو طرف، مورد توافق و اقدام قرار می‌گیرد.

تفاهم‌نامه ذیل چهار حوزه‌ی بیمه‌ای هم‌چون؛ بیمه‌های آتش‌سوزی، بیمه‌های مسئولیت، بیمه‌های اشخاص و در نهایت بیمه‌ی مهندسی شکست ماشین آلات( ماشین آلات الکترونیک و مکانیکال) اجرایی می‌شود.

روند اجرایی

شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند به منظور بهره‌مندی از این تسهیلات؛ با مراجعه به نمایندگی‌های منتخب در سراسر ایران، درخواست خود را به منظور دریات بیمه‌نامه ارائه دهند و پس از مشخص شدن نوع بیمه از سوی نمایندگی‌ها، شرکت‌ها با مراجعه به این پرتال می‌توانند درخواست خود را در فیلد حمایت‌های بیمه‌ای‌ پر کنند، تا در نهایت پس از ارائه‌ی معرفی‌نامه از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صدور بیمه‌نامه از سوی نمایندگی‌های منتخب انجام پذیرد.

تفاهم نامه

بر اساس این گزارش؛ پیش از این به منظور تحقق اهداف و مأموریت‌های مندرج در سند چشم‌انداز بیست ساله‌ی کشور، تحقق اصول سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و نام‌گذاری سال ۱۳۹۷ به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری، تفاهم‌نامه‌ی همکاری به منظور ترویج فرهنگ بیمه و گسترش آن، فی‌مابین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت سهامی بیمه ایران منعقد شده بود.

 پیرو این تفاهم‌نامه شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند به منظور بهره‌برداری از تسهیلات ذیل چهار حوزه ‌ی بیمه‌ای هم‌چون: بیمه‌های آتش‌سوزی، بیمه‌های مسئولیت، بیمه‌های اشخاص و در نهایت بیمه‌ی مهندسی شکست ماشین‌آلات( ماشین‌آلات الکترونیک و مکانیکال) به این آدرس مراجعه کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
فارس
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *