اخبار استارتاپی

اعمال محدودیت در تاکسی‌های اینترنتی با دستور شهرداری و وزارت کشور

سخنگوی اتحادیه‌ کسب‌ و کارهای مجازی گفت: در فعالیت نظارتی شهرداری برای تاکسی‌های اینترنتی به دلیل برخورداری از بستر تاکسی سنتی ابهام وجود دارد و درعین‌حال، دخالت در این حوزه رقابت را از بین می‌برد.

رضا الفت نسب سخنگوی اتحادیه‌ کسب‌ و کارهای مجازی در نشست خبری این اتحادیه درباره‌ی لایحه‌ی ایجاد محدودیت در فعالیت شرکت‌های تاکسی‌ اینترنتی توسط وزارت کشور گفت: به تاکسی‌های اینترنتی تا به امروز ۶۰ مجوز داده‌شده و در کل برای کسب‌ و کارهای مجازی ایران ۶۵۰ نوع مجوز تعریف‌ شده و بسیاری از این مجوزها زائد هستند.

او افزود: بر اساس قانون، کسب‌ و کارهایی که بر بستر فضای مجازی هستند باید از قوانین صنفی استفاده کنند و بنا بر جدیدترین تغییرات قانون در سال ۹۶ کسب‌ و کارها صرفا باید از اتحادیه‌ی کشوری کسب‌ و کارهای مجازی مجوز بگیرند.

الفت نسب ادامه داد: در فعالیت نظارتی شهرداری برای تاکسی‌های اینترنتی به دلیل برخورداری از بستر تاکسی سنتی ابهام وجود دارد و درعین‌حال، دخالت در این حوزه رقابت را از بین می‌برد و ایجاد مجوزهای جدید مغایر با فرآیند تسهیل صدور مجوز و بهبودهای کسب‌ و کار بنا بر قانون است.

سخنگوی اتحادیه‌ کسب‌ و کارهای مجازی تاکید کرد: شهرداری به دنبال دخالت در قیمت گذاری تاکسی‌های اینترنتی و سهم خواهی در این حوزه است. این در حالی است که شهرداری در بحث پرداخت تاکسی با چند مدل کسب‌ و کار روبه‌رو بود و صرفا به یک کسب‌ و کار به‌صورت انحصاری اجازه‌ی فعالیت داد که نشان از عدم مدیریت سالم شهرداری دارد.

میلاد منشی پور، مدیرعامل تاکسی آنلاین تپسی نیز در همین خصوص گفت: رشد کسب‌ و کارهای این حوزه با توجه به قیمت گذاری رقابتی سرعت بالایی دارد و باعث شده تا سهم بازار این نوع تاکسی‌ها افزایش و درعین‌حال به دلیل عدم رفتار مناسب و میل به استفاده‌ی مردم از تاکسی‌های زرد سهم بازار تاکسی دربست سنتی کاهش پیدا کرده است.

ژوبین علاقه‌بند تصریح کرد: تاکسی‌های اینترنتی از همکاری با شهرداری‌ها و سازمان‌های دولتی و ارائه‌ی اطلاعات به‌منظور برنامه‌ریزی برای ترافیک و آلودگی هوا و غیره استقبال می‌کنیم و این مساله می‌تواند تا مدل کسب‌ و کارها را گسترش و تغییر دهد.

معاون توسعه‌ی کسب‌ و کار اسنپ تصریح کرد: اسنپ و تپسی در شرایط رو به افول اقتصادی که بسیاری از کسب‌ و کارها تعطیل می‌شوند در حال رشد و ایجاد ارزش‌افزوده هستند. در حال حاضر ۸۰ هزار تاکسی در تهران فعال است که ۲۰ درصد آن‌ها بهره‌وری‌های لازم در سیستم حمل‌ونقل را ندارند.

منشی پور درباره‌ی ادامه‌ی فعالیت یا نابودی تاکسی‌های اینترنتی باوجود تایید شدن دخالت شهرداری و وزارت کشور گفت: شهرداری‌ها عوارض میلیاردی می‌خواهند  و تاکسیرانی به دنبال آن است تا با افزایش هزینه‌ها و مشکلات کسب‌ و کارهای تاکسی اینترنتی را فلج و به سمت نابودی هدایت کند اما اگر قرار باشد عوارض معقول گرفته شود آماده‌ی پرداخت آن هستیم.

الفت نسب درباره‌ی مالیات هم گفت: هم‌اکنون علی‌رغم عدم تعیین و تکلیف بحث مالیات در حال پرداخت مالیات بر درآمد و ارزش‌افزوده هستیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *