اخبار استارتاپی

تسهیلات سربازی یکی از پایه‌های اصلی قانون شرکت‌های دانش بنیان

سورنا ستاری: پایه‌ی اصلی اقتصاد دانش بنیان، نیروی انسانی است، این‌که چطور می‌توانیم از نیروی انسانی استفاده کنیم که ارزش‌افزوده ایجاد شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان این‌که یکی از پایه‌های اصلی قانون شرکت‌های دانش بنیان، تسهیلات سربازی است، گفت: این موضوع یکی از بخش‌های موفق ما در قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تلقی می‌شود که با این تسهیلات نیروی انسانی، توسعه‌ی شرکت‌های دانش بنیان نیز تسهیل خواهد شد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، در نشست خبری تسهیلات سربازی افراد در شرکت‌های دانش بنیان گفت: پایه‌ی اصلی اقتصاد دانش بنیان، نیروی انسانی است، این‌که چطور می‌توانیم از نیروی انسانی استفاده کنیم که ارزش‌افزوده ایجاد شود.

او افزود: با حضور سردار باقری در فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح، نوآوری به بحث خدمت سربازی ورود کرده است، بعد از طرح‌های پژوهشی کسر خدمت که از گذشته وجود داشت؛ شرکت‌های دانش بنیان نیز خدمات متنوعی در بحث‌های مهارتی و تخصصی انجام خواهند داد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: با پی‌گیری‌های سردار باقری و تایید مقام معظم رهبری، بحث‌های جدید و تخصصی به موارد جایگزین و کسر خدمت اضافه شده است.

او با بیان این‌که یکی از پایه‌های اصلی قانون شرکت‌های دانش بنیان، تسهیلات سربازی است، گفت: این موضوع یکی از بخش‌های موفق ما در قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تلقی می‌شود که با این تسهیلات نیروی انسانی، توسعه‌ی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل خواهد شد.

ستاری در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم که از اجرای این قانون سربلند باشیم، بدون مشکل این طرح را اجرا کنیم و از اعتمادی که ستاد کل نیروهای مسلح به معاونت علمی داشته است بهره ببریم. هم‌چنین افرادی که استحقاق دارند از این قانون استفاده کنند و در ادامه این همکاری را گسترش دهیم و نشان دهیم که این تسهیلات تا چه حد در توسعه‌ی دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان موثر خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *