اخبار استارتاپی

فروش ۶۰ هزار میلیاردی محصولات دانش بنیان

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور: فعالیت عمده شرکت‌ها به‌ویژه شرکت‌های حوزه IT به گونه‌ای است که حتی بالا رفتن قیمت دلار هم تاثیر چندانی بر فعالیت آن‌ها ندارد.

لیمو HR

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اشاره به فروش ۶۰ هزار میلیارد تومانی محصولات دانش بنیان در کشور، تحریم‌ها را بر فعالیت عمده‌ی شرکت‌های دانش بنیان بی‌تاثیر دانست.

سورنا ستاری امروز، ۲۳ مرداد در حاشیه بازدید از مرکز نوآوری و انبوه‌سازی فناوری پارک علم و فناوری کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت ۳ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور گفت: آینده‌ی اقتصاد کشور در حال پیشروی به سمت توسعه‌ی این شرکت‌ها و رونق فروش محصولات آن‌هاست.

وی از فروش ۶۰ هزار میلیارد تومانی محصولات این شرکت‌ها در سال گذشته خبر داد و افزود: این میزان رقم بزرگی در اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

ستاری در ادامه با اشاره به اشتغال زایی بالای شرکت‌های دانش بنیان، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم در شرکت‌های دانش بنیان چه در حوزه‌ی ICT و چه در سایر حوزه‌ها از جمله تجهیزات پزشکی، نانو و آزمایشگاهی مشغول به کار هستند.

وی تاکید کرد: فعالیت این شرکت‌ها در حال تزریق فرهنگ و نسل کارآفرین جدیدی به بدنه‌ی اقتصاد کشور است که تا سالیان سال می‌توان از آن بهره برد.

ستاری در خصوص حمایت‌های مالی و اعتباری از این شرکت‌ها گفت: اعطای تسهیلات قطعا گزینه‌ی مناسبی برای توسعه و راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان نیست، چرا که در ادامه در بحث بازپرداخت آن دچار مشکل می‌شوند.

وی افزود: رویکرد در حمایت از این شرکت‌ها توسعه‌ی صندوق‌های سرمایه گذاری خطرپذیر و راه‌اندازی شتاب دهنده ها است و در همین راستا امسال برنامه‌ی گسترده‌ای در بحث توسعه‌ی مراکز شتاب دهنده و صندوق‌های خطرپذیر داریم.

ستاری خاطر نشان کرد: از طرفی محیط کسب و کار هم باید برای شرکت‌های دانش بنیان فراهم شود و تا این عوامل کنار هم قرار نگیرند، مشکل شرکت‌ها مرتفع نخواهد شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه در خصوص تاثیر تحریم‌های اخیر بر فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، این تحریم‌ها را بر فعالیت عمده این شرکت‌ها بی‌تاثیر دانست و افزود: فعالیت عمده شرکت‌ها به‌ویژه شرکت‌های حوزه‌ی IT به گونه‌ای است که حتی بالا رفتن قیمت دلار هم تاثیر چندانی بر فعالیت آن‌ها ندارد.

وی افزود: تنها برخی شرکت‌ها ممکن است در بحث تامین مواد اولیه با مشکل مواجه شوند که با پتانسیل پیش آمده برای شرکت‌ها در بحث صادرات محصولاتشان این مشکلات نیز تا حدی مرتفع می‌شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *