ایده های استارتاپی

معرفی برترین استارتاپ های گردشگری

تنوع سرویس‌های قابل ارائه در حوزه گردشگری به دلیل ارتباط نزدیک آن با حوزه‌های خدماتی نظیر اسکان، حمل و نقل و تغذیه.

لیمو HR

وقتی که از برترین استارتاپ ها صحبت می‌کنیم، معمولا Airbnb یکی از مثال‌هایی است که به ذهنمان می‌آید، استارتاپی که در حوزه گردشگری فعالیت می‌کند. این حوزه ظرفیت‌های گسترده‌ای برای عرضه دارد، چنانکه شماری از کشورها، گردشگری را محور توسعه اقتصادی قرار داده‌اند. ارتباط نزدیک گردشگری با حوزه‌های خدماتی نظیر اسکان، حمل و نقل و تغذیه تنوع سرویس‌های قابل ارائه در آن را به شدت زیاد کرده است و کارآفرینان با ایجاد ارتباطات نو یا ارائه راهکارهایی برای بهبود این ارتباطات به این عرصه ورود کرده‌اند. گسترش کسب و کارهای حوزه گردشگری در کشور ایران که صاحب ظرفیت‌های گسترده‌ای است می‌تواند زمینه‌ای باشد تا کسب و کارهای مشابه فعال شده و به رونق گردشگری کمک کنند. از این رو تصمیم گرفتیم به معرفی برترین استارتاپ های گردشگری بپردازیم. مواردی که معرفی می‌شوند استارت آپ های خارجی هستند اما در ادامه به معرفی استارتاپ های ایرانی هم خواهیم پرداخت.

لوگوی Localeur

این استارتاپ یک جامعه نهایی از افراد محلی است که با به اشتراک گذاری مکان‌های محلی مورد علاقه خود برای خوردن، نوشیدن و بازی کردن کمک می‌کنند تا مسافران بتوانند مکان‌های محلی را نیز تجربه کنند.

Localeur که یکی از برترین استارتاپ های گردشگری است توانسته افراد محلی بیشتر از ۶۰ شهر بزرگ را مجاب به همکاری در استارتاپ خود کند. به این ترتیب زمانی که مسافران به این شهرها می‌روند افراد محلی که طبعاً شناخت بیشتری نسبت به شهر خود دارند، مکان‌های مورد علاقه‌ی خود را به مسافران توصیه می‌کنند تا سفر خاطر انگیزی برای آن‌ها رقم بخورد.

استارتاپ Localeur

برخلاف سایت‌های بررسی مانند Yelp، این سایت یک جامعه‌ی منحصر به فرد از خود افراد محلی است که می‌توانند توصیه‌های معتبرتری به نسبت کسانی که صرفاً از آنجا بازدید کرده‌اند داشته باشند. Localeur در مارس ۲۰۱۳ فعالیت خود را آغاز کرده است و تاکنون ۱۳.۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

لوگو Suiteness

Suiteness یک شرکت مسافرتی است که به طور انحصاری به رزرو سوئیت هتل‌ها می‌پردازد و در واقع یک استارتاپ مسافرتی لوکس محسوب می‌شود که با پلت‌فرم رزرو آنلاین خود به کاربران اجازه می‌دهد سوئیت، پنت هاوس و ویلای هتل‌های لوکس را رزرو کنند.

با دسترسی به لوکس‌ترین سوئیت‌ها که بیشتر آن‌ها هرگز به صورت آنلاین ارائه نشده بود، مهمانان می‌توانند امکانات زیادی مانند ورودی خصوصی، پیش خدمت شخصی و حتی استخرهای خصوصی را تجربه کنند. این استارتاپ به هتل‌ها به دید یک شریک تجاری نگاه می‌کند و تلاش می‌کند مسائلی مانند حفاظت از برند، شفافیت داده‌ها و انعطاف‌پذیری را برای آن‌ها مهیا کند.

استارتاپ Suiteness

هدف نهایی شرکت این است که امکانات و خدمات رفاهی شرکای هتل خود را از طریق یک پلت‌فرم منحصر به فرد و هیجان‌انگیز ارائه دهد. در حال حاضر Suiteness در شهرهای لس آنجلس، لاس وگاس، نیویورک، میامی، اورلاندو و لندن هتل‌های لاکچری را پوشش می‌دهد که نیمی از آن‌ها انحصاراً توسط این استارتاپ ارائه می‌شود.

این استارتاپ در تابستان ۲۰۱۶ بخشی از شتاب دهنده‌ی Y combinator بود. همچنین در سال ۲۰۱۵ توانست سرمایه‌ی خوبی را از دو ونچر کپیتال به اسم structure و keystone جذب کند.

لوگوی Sn-ap

Sn-ap یک استارتاپ سفارشی در حوزه‌ی سفر است. کافی است که به آن‌ها بگویید در حال حاضر کجا هستید، تمایل دارید به کجا سفر کنید و چه زمانی می‌خواهید سفرتان را شروع کنید. کاری که این استارتاپ انجام می‌دهد به این صورت است که شما را به کسانی که در منطقه‌ی خودتان هستند و دوست دارند سفری مشابه آنچه شما دوست دارید را تجربه کنند متصل می‌کند تا به محض اینکه تقاضا به مقدار کافی رسید سفرتان را با یک مربی محلی و با کیفیت شروع کنید.

استارتاپ Sn-ap

از طریق Sn-ap به عنوان یکی از برترین استارتاپ های گردشگری دنیا به مربیان برتری که معمولاً برای تورهای ورزشی ویژه، مسافرت‌ها و تورهای لوکس انتخاب می‌شوند دسترسی خواهید داشت. طبق ادعای فاندر این استارتاپ مسافرین می‌توانند بعد از سفر به تجربه‌ای که داشتند امتیاز دهند و آن‌ها با استفاده از این امتیازها سفرهای جدیدی را به اپراتورهای همکارشان پیشنهاد می‌دهند که باعث می‌شود برای ارائه وسایل نقلیه فوق‌العاده و سرویس‌دهی عالی به مشتری ترغیب شوند.

در مدت فعالیت این استارتاپ بیش از ۷۰ هزار نفر با استفاده از سرویس آن‌ها به مسافرت رفتند که بیش از ۹۰ درصد آن‌ها نمره‌ی عالی ۵ ستاره را به تجربه‌ی سفر خود داده‌اند.

دانلود PDF مقاله

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *