اخبار استارتاپی

حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای استقرار در شهرک‌های صنعتی

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: واگذاری زمین به شرکت‌های دانش بنیان و فناور به صورت اقساطی و با کم‌ترین پیش پرداخت و با اقساط بلند مدت برای استقرار شهرک‌های صنعتی انجام می‌شود.

صادق نجفی، مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، با بیان این‌که یکی از مزیت های کشور بنیه و ظرفیت‌های علمی است، تصریح کرد: ما باید بتوانیم در حوزه‌ی بخش خصوصی و پیمانکاری فرعی از این پتانسیل‌ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ۹۲ درصد صنایعی که ما در اختیار داریم صنایع کوچک است و بالای ۹۷ درصد سرمایه‌های پایین دستی حوزه‌ی انرژی نیز متعلق به بخش خصوصی بوده و بخش دولتی در این حوزه سرمایه گذاری زیادی انجام نداده و بیش‌تر در حوزه‌ی پتروشیمی و پالایشگاه سرمایه گذاری کرده است.

نجفی گفت: یکی از مزیت‌های بخش خصوصی این است که به صورت عملیاتی وارد کار شود و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این راستا بر اساس شرایط موجود کشور در جاهایی که سرمایه گذاری نیاز است شرایط حضور بخش خصوصی را فراهم خواهد کرد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به این‌که باید در حوزه‌ی سرمایه گذاری در مناطق مختلف کشور آینده را در نظر بگیریم، بیان کرد: باید برنامه‌ریزی برای سرمایه گذاری به‌گونه‌ای باشد که در آینده به مشکل نخوریم. به عنوان مثال سرمایه گذاری در زمینه‌ی فولاد در مناطقی که با مشکل کم‌آبی روبه رو است یکی از چالش‌هایی است که باید مدنظر قرار گیرد.

نجفی ادامه داد: شهرک‌های صنعتی بهترین جا برای سرمایه گذاری است که امنیت لازم را دارد و در این راستا بر اساس تصمیماتی که گرفته شده است واگذاری زمین به شرکت‌های دانش بنیان و فناور، به صورت اقساطی و با کم‌ترین پیش پرداخت و با اقساط بلند مدت ۶۰ ماهه انجام می‌شود. ضمن این‌که مشوق‌هایی نیز برای کارآفرینان در نظر گرفته شده و سرمایه گذاران در این زمینه دغدغه‌ای نداشته باشند.

‌وی با اشاره به این‌که ۱۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ برای حضور بیشتر خوشه‌های صنعتی در همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی و مشوق‌های صادراتی در نظر گرفته شده است،افزود: این بودجه برای اعزام هیأت‌ها و شرکت در نمایشگاه‌ها و همایش‌هاست که می‌تواند زمینه‌ی مناسبی برای معرفی توانمندی‌های بخش خصوصی باشد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور در پاسخ به این سوال که برنامه‌ی وزارت صنعت معدن و تجارت برای حمایت از واحدهای صنعتی تعطیل شده چیست، اضافه کرد: ما باید به دنبال احیای واحدهایی باشیم که نیمه فعال هستند و یکی از راهکارهای آن حضور در نمایشگاه‌هاست و امسال همانطور که اشاره کردم بودجه‌ی خوبی برای این کار در نظر گرفته ایم، اما باید به‌صورت هدفمند باشد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *