اخبار استارتاپی

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال

نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال در ۹ بخش اصلی و ۷ پاویون با حضور ناشران دیجیتال داخلی، تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای، استارتاپ‌ ها و کشورهای عضو سازمان اکو برگزار می‌شود.

نخستین نشست شورای سیاست گذاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌ های دیجیتال بعدازظهر دیروز با حضور «دکتر سید مرتضی موسویان؛ رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر پرویز کرمی؛ رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، مهندس مسعود همدانلو؛ قائم‌مقام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دکتر رحیم سرهنگی؛ مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، همایون امیرزاده؛ رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ مهندس حسن کریمی قدوسی؛ مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دکتر عیسی کشاورز؛ مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه جامع علمی کاربردی» در سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

دکتر سید مرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست گفت: دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال، نهم تا پانزدهم آبان ماه در ۹ بخش اصلی و ۷ پاویون با حضور ناشران دیجیتال داخلی، تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای، استارتاپ‌ ها و کشورهای عضو سازمان اکو در مصلای تهران برگزار خواهد شد.

او افزود: با هماهنگی انجام‌ شده با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انتظار داریم در این نمایشگاه شاهد شکل‌گیری تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای کاری مابین اپراتورهای تلفن همراه، ناشران دیجیتال و تولیدکنندگان محتوای تلفن همراه باشیم.

موسویان تاکید کرد: با توجه به نام‌گذاری امسال به‌عنوان «سال حمایت از کالای ایرانی» با همکاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری پاویونی با عنوان «ایران ساخت» باهدف معرفی اقدامات انجام‌ شده در فضای مجازی برای حمایت از کالای ایرانی در نظر گرفته‌ ایم.

پرویز کرمی، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نشست با اشاره به طراحی و تولید اپلیکیشن ایران ساخت گفت: اپلیکیشن ایران ساخت باهدف ایجاد نمایشگاهی دائمی برای معرفی و عرضه‌ی محصولات شرکت‌های دانش‌ بنیان طراحی و تولید شده است. معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از اقدامات نمایشگاهی باهدف حمایت از کالای ایرانی حمایت می‌کند و با توجه به این‌که بزرگ‌ترین نمایشگاه حوزه‌ی محتوای دیجیتال در سطح منطقه، نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال است، خرسندیم که امروز شاهد رشد و بالندگی هر چه بیش‌تر مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال هستیم.

حضور سرمایه گذاران خارجی در نمایشگاه در جهت حمایت از استارتاپ‌ های داخلی

در ادامه محمدصادق افراسیابی، قائم‌مقام نمایشگاه از تشکیل کمیته‌ی بین‌الملل دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات، موسسه‌ی فرهنگی اکو، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و بانک توسعه‌ی صادرات خبر داد و گفت: یکی از ویژگی‌های خاص این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه‌های ادوار گذشته دعوت دفتر توسعه‌ی کسب‌ و کار بین‌الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در نمایشگاه و حمایت از استارتاپ‌ های داخلی است.

مجتبی مشیری، نماینده موسسه فرهنگی اکو نیز از ایجاد اتحادیه‌ی ناشران دیجیتال عضو اکو در آستانه‌ی برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال خبر داد و گفت: با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال و نمایندگان صنفی ناشران دیجیتال به‌زودی شاهد ایجاد اتحادیه ناشران دیجیتال عضو اکو خواهیم بود و امیدوارم تمام کشورهای عضو سازمان اکو در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال حضور پررنگی داشته باشند.

در این نشست مدیران و دبیران اجرایی کمیته‌های تلفن همراه، پایگاه‌های اینترنتی، محتوای دیجیتال، دانش دیجیتال، استارتاپ‌ ها، بازی و هنرهای دیجیتال، کودک و فضای مجازی و بین‌الملل به ارائه‌ی برنامه‌های خود برای دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال پرداختند و بر طراحی برنامه‌هایی باهدف حمایت از بخش خصوصی حاضر در نمایشگاه تاکید کردند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *