ایده های استارتاپی

معرفی ایده‌ راه اندازی پلتفرم فریلنسرینگ

50 ایده برای راه اندازی یک کسب و کار موفق در سال جدید - قسمت دهم

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که تمایل بسیاری به راه اندازی استارتاپ دارید، اهداف بلند بالا، سرمایه‌ی کافی و حتی نیروی کار برای راه اندازی دارید اما در اولین قدم راه اندازی یک کسب و کار که همان داشتن ایده هست مانده اید؛ ما در سلسله مقالاتی ۵۰ ایده ی مختلف برای راه اندازی استارتاپ را برای شما گردآوری کرده ایم که در این قسمت به سراغ راه اندازی پلتفرم فریلنسرینگ می رویم.

قسمت‌های قبلی این مجموعه مقالات را می‌توانید در دسته‌ی ایده های استارتاپی مطالعه کنید.
  • پلتفرم فریلنسرینگ

نمونه‌ی خارجی: Freelancer

اصطلاح فریلنسر برای کسانی به کار می‌رود که به صورت آزاد و پروژه‌ای کار می‌کنند به‌گونه‌ای که نیاز به حضور در یک محل خاص را ندارند برای مثال می‌توانند در اتاقی از منزلشان فعالیت نمایند. فریلنسر هایی که به خوبی به مهارت خود مسلط هستند درآمد مناسبی دارند و به صورت ساعتی، پروژه‌ای و یا روزانه دستمزد می‌گیرند.

معرفی وبسایت فریلنسرینگ

وب‌سایت فریلنسر به عنوان بزرگ‌ترین وب‌سایت در زمینه دورکاری در جهان فعالیت می‌کند. این وب‌سایت شرایطی را برای برقراری ارتباط بین کارفرما و متقاضی به وجود می‌آورد که خود به عنوان یک واسطه فعالیت می‌کند. شما می‌توانید به عنوان یک جوینده کار یا فریلنسر و همین‌طور کارفرما در وب‌سایت ثبت‌نام کنید.

وب‌سایت Freelancer به عنوان یک ضامن بین انجام دهنده کار و کارفرما قرار می‌گیرد و با گرفتن درصدی از قیمت پروژه بین این اشخاص، کسب درآمد می‌کند. همچنین این سایت امکان ارتباط بین متقاضیان و کارفرمایان را در سایت فراهم نموده است و آن‌ها می‌توانند با یکدیگر در مورد پروژه گفتگو نمایند و به توافق برسند.

اگر افراد در مناقصه‌ها، پیشنهاداتی از سوی دیگران داشته باشند با اعلاناتی به آن‌ها اطلاع داده می‌شود. برای کارفرما و انجام‌ دهنده کار انواع مختلف پلنهای پیشنهادی وجود دارد که هر کدام براساس نیاز خود می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند.

اگر به عنوان یک فریلنسر فعالیت می‌کنید برای دریافت دستمزد خود نیاز است تا به یک حساب بین‌المللی معتبر دسترسی داشته باشید که دستیابی به این حساب برای ایرانیان به دلیل مشکلات و تحریم‌ها فراهم نمی‌باشد.

این شرکت در سال ۲۰۰۹ در استرالیا توسط مت بری تأسیس شده است. ایده وجود داشتن فضایی که کارفرما و کارمند بتوانند به راحتی به یکدیگر دسترسی داشته باشند، بری را به راه اندازی این سایت ترغیب کرد. به ازای هر کار انجام شده، سایت ۱۰ درصد قیمت را می‌گیرد. این سایت این امکان را فراهم کرده است که می‌توان با عضویت ماهانه به مبلغ حداقل ۵ دلار، از مبلغ کارمزد سایت کم کرد.

در حال حاضر سایت فریلنسر، بیش از ۲۰ میلیون کاربر از ۲۴۷ کشور دارد که بیشتر کاربران از کشورهای هند، آمریکا، فیلیپین، پاکستان و انگلیس هستند. بیشترین بازار کار نیز به ترتیب مربوط به حوزه‌های آی تی و نرم افزار، طراحی و تولید محتوا می‌باشد.

نمونه ایرانی: پونیشا

پونیشا بزرگ‌ترین نمونه‌ی داخلی برای ارتباط بین فریلنسر ها و کارفرمایان در ایران است. نیما نورمحمدی فاندر سایت در ابتدا قصد راه اندازی یک پایگاه اینترنتی برای جست‌وجوی املاک را داشت و به همین منظور نیاز به یک برنامه‌نویس باعث شد ایده‌ی پونیشا به این شکل در ذهن او شکل بگیرد که اگر دیگران نیز نیاز به برنامه‌نویس داشتند بتوانند به راحتی به چنین فردی دسترسی داشته باشند و کار را به او واگذار کنند.

استارتاپ پونیشا

پس از شکل‌گیری ایده‌ی پونیشا و بررسی نمونه‌های خارجی موجود، بعد از حدود ۹ ماه برنامه‌نویسی در سال ۱۳۹۰ این سایت شروع به کار کرد.

نحوه‌ی کار این سایت به این صورت است که شخصی که پروژه‌ای دارد آن را در سایت ثبت می‌کند و افراد فریلنسر که قادر به انجام آن هستند به او پیشنهاد می‌دهند. شخص کارفرما از بین فریلنسر هایی که پیشنهاد داده‌اند با توجه به رزومه‌ی آن‌ها و همچنین قیمت پیشنهادی شخص مورد نظر را انتخاب می‌کند و مبلغ دستمزد را نزد سایت پونیشا به امانت قرار می‌دهد. فریلنسر بعد از تکمیل کار آن را به کارفرما تحویل می‌دهد و در صورت رضایت کارفرما سایت پونیشا پول را به فریلنسر تحویل می‌دهد.

دانلود PDF مقاله

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *