اخبار استارتاپی

افزودن کسب و کارهای دیجیتالی به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی

پروژه‌ی حمایت از توسعه محتوای بومی و ایجاد کسب و کارهای دیجیتالی بر بستر شبکه ملی اطلاعات، به برنامه‌های اجرایی اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات در سال ۹۷ افزوده شد.

پروژه‌ها و برنامه‌های اجرایی سال ۱۳۹۷ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در قالب پروژه‌های استمرار یافته و نیز پروژه‌های جدید اعلام شد.

بر این اساس این وزارت‌خانه از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مکلف به اجرای ۷ پروژه‌ی استمرار یافته‌ی اقتصاد مقاومتی و یک پروژه‌ی جدید در این حوزه تا پایان سال ۹۷ شده است.

در برنامه‌های اجرایی اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات استمرار یافته در سال ۹۷، پروژه‌ی مدیریت نشانی مکان محور و استعلامات میان دستگاهی اماکن (GNAF) به شرکت ملی پست ایران و حسین نعمتی معاون وزیر ارتباطات سپرده شده است.

برنامه‌ی اجرایی ایجاد کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات با تمرکز بر ایجاد مناطق آزاد از دیگر برنامه‌های استمرار یافته اقتصاد مقاومتی برای سال ۹۷ است که اجرای آن به نصراله جهانگرد معاون فناوری وزیر ارتباطات واگذار شده است.

برنامه‌ی اجرایی فراهم کردن امکان دسترسی خانوارها به شبکه ملی اطلاعات با حداقل سرعت دسترسی ۲۰ مگابیت بر ثانیه با استفاده حداکثری از ظرفیت بخش غیردولتی نیز که در سال ۹۶ نیز تعریف شده بود با نظارت حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان رگولاتوری پیگیری خواهد شد.

از سوی دیگر برنامه‌ی اجرایی افزایش ظرفیت ترانزیت ترافیک به ۲۰ ترابیت بر ثانیه با استفاده‌ی حداکثری از ظرفیت بخش غیردولتی از دیگر برنامه‌های استمرار یافته در سال ۹۷ است که باید توسط شرکت ارتباطات زیرساخت و صادق عباسی شاهکوه مدیرعامل این شرکت پیگیری شود.

برنامه‌ی اجرایی ساخت ماهواره‌ی بومی مخابراتی و سنجش‌ از دور و تامین ماهواره‌های ملی مخابراتی و سنجش‌ از دور و حمایت از ارائه‌ی داده‌های فضایی به شرکت‌های دانش بنیان نیز در پروژه‌های اقتصاد دانش بنیان آمده و مسئولیت آن بر عهده‌ی مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران است.

برنامه‌ی اجرایی ارائه‌ی ۱۰۰ درصد خدمات دولت به‌صورت الکترونیکی بر بستر شبکه‌ی ملی اطلاعات با استفاده از ظرفیت سازمان توسعه‌ای دستگاه‌های تابعه‌ی خود با مشارکت حداکثری بخش غیردولتی از دیگر پروژه‌های استمرار یافته‌ی اقتصاد مقاومتی است که با مسئولیت رسول سرائیان معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه پیدا می‌کند.

برنامه‌ی اجرایی رصد، پژوهش و ارتقا فناوری‌های نوین بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز به محمد خوانساری رئیس مرکز تحقیقات مخابرات ایران سپرده شده است.

این درحالی است که در سال جاری، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی یک پروژه‌ی جدید را نیز به وظایف وزارت ارتباطات در سال جاری افزوده است.

بر این اساس پروژه حمایت از توسعه‌ی محتوای بومی و ایجاد کسب و کارهای دیجیتالی بر بستر شبکه‌ی ملی اطلاعات باید توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران پیگیری شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *