آزمون‌های کارآفرینیچندرسانه ای

آزمون سنجش میزان اعتماد به نفس

چقدر به توانایی های خود در کسب موفقیت اطمینان دارید؟

اغلب مردم معنای واقعی کلمه‌ی ” اعتماد به نفس ” را به خوبی درک نمی‌کنند. به همین دلیل آن نوع از اعتماد به نفس و خودباوری را که مطلوب و مورد نظرشان است را در زندگی تجربه نمی‌کنند، چون فکر می‌کنند اعتماد به نفس یعنی ایمان و اعتماد به موفقیت‌هایی که در کارها به دست می‌آورند. در صورتی که اعتماد به نفس واقعی و حقیقی آن است که قبل از این که در کاری موفق شویم نوعی اعتماد به توانایی خود برای انجام آن کار داشته باشیم.

تعریف اعتماد به نفس، از نظر خیلی از روان‌شناسان و فعالان در حوزه کسب و کار ”میزان قدرت باور ما به توانایی‌هایمان جهت یادگیری مهارت‌های جدید و رسیدن به موفقیت است”. اعتماد به نفس، مهم‌ترین عامل روانشناختی عملکرد در دنیای کسب و کار است.

از اکثر مدیران و یا فعالان در زمینه‌ی کسب و کار اگر بپرسید اول کدام مهم‌تر است؟ موفقیت یا اعتماد به نفس؟ آن‌ها می‌گویند موفقیت؛ چون برای داشتن اعتماد به نفس، به موفقیت احتیاج دارند. اما مشکل این استدلال این است که رسیدن به موفقیت (مگر از روی خوش شانسی) بدون داشتن اعتماد به نفس، تقریباً محال است.

با کمبود اعتماد به نفس، برای رسیدن به موفقیت واقعی و رشد کسب و کار همه توانایی‌هایتان را به‌کار نخواهید گرفت. هدف این است که به تدریج اعتماد به نفس شما را از طریق ترکیبی از باورهای اولیه و موفقیت های بیش‌تر، بالا ببریم.

جواب عاقلانه‌تر به سؤال بالا این است که اعتماد به نفس مهم‌تر از موفقیت است. موفقیت می‌تواند اعتماد به نفس شما را به شدت بالا برده و سطح اقدام شما را هم در کسب و کار افزایش دهد که باز هم منجر به موفقیت بیش‌تر و در واقع اعتماد به نفس بیش‌تر می‌شود.

تا به حال به این فکر کرده‌اید که ممکن است موفق نشوید؟! آیا نباید قبل از این‌که موفق شوید به خودتان باور داشته باشید؟! در این آزمون ۱۷ سوالی شما توانایی‌های خودتان را در کسب موفقیت می‌سنجید، می‌بینید که در کدام جنبه‌ها بیش‌تر به خود باور دارید و در کدام جنبه کمتر.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *