اخبار استارتاپی

۲۳ سال؛ میانگین سنی کارآفرینی در کشور

زرافشان با اشاره به کاهش سن کارآفرینی در کشور با میانگین حدود۲۳ سال، وجود استارتاپ ها را در این زمینه موثر دانست.

لیمو HR

مراسم تقدیر از افتخار آفرینان کنکور ۹۷ و المپیادهای جهانی ۲۰۱۸ با حضور علی زرافشان معاون آموزش متوسطه، فرحناز مینایی پور مدیر کل دفتر امور زنان و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش تهران امروز برگزار شد.

در این مراسم زرافشان اظهار کرد: این روزها در آموزش و پرورش فصل برگزاری المپیاد هاست و شاهد افتخارآفرینی دانش‌آموزانی با توانمندی‌های مختلف در عرصه‌های هنر، خلاقیت و نوآوری است.

لزوم بروز و شناسایی قابلیت و توانمندی‌های دانش‌آموزی

وی ادامه داد: هدف آموزش و پرورش از این مسابقات، فراهم کردن زمینه‌ی بروز و شناسایی قابلیت‌ها و توانمندی‌های متفاوت در هر دانش‌آموزی است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: مسابقات ورزشی برای شناسایی ورزشکاران، مسابقات فرهنگی برای دانش‌آموزان هنرمند و مسابقات فن و حرفه ای برای افرادی که پنجه‌های توانمندی دارند، برگزار می‌شود و امکان کارآفرینی دارند.

کارآفرینی دانش آموزان در فضای مجازی

زرافشان با بیان اینکه بسیاری از دانش‌آموزان از دوره ابتدایی وارد عرصه کارآفرینی شدند، گفت: دانش‌آموزان باید با بهره‌گیری از فضای مجازی برای کشور کارآفرین باشند و تولید ثروت کنند.

وی ادامه داد: میانگین سنی کارآفرینی در کشور به شدت رو به کاهش است و به سن حدود ۲۲-۲۳ رسیده است و این امر نشانگر زمینه بروز استعدادها و توانمندی‌های آن‌هاست.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به تشکیل رویدادهای استارتاپ و تولید ایده‌های نو بیان کرد: چنین رویدادهایی به شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های جوانان کمک به سزایی می‌کند.

زرافشان با بیان اینکه دانشگاه باید محلی برای رفع نیازهای کشور باشد، تصریح کرد: در رویکردهای جدید آموزش و پرورش در کنار آموختن و یادگرفتن، کاربردی بودن آموزه‌ها مورد توجه است تا بتوان تغییر آتی مثبت در کشور ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه رشته مهندسی بیش‌ترین نقش را در توسعه کشورها دارد، گفت: ایران رتبه سوم یا چهارم جهانی را در تربیت مهندس دارد اما اگر این افراد نتوانند منجر به تغییر در کشور شوند صرفا دانش‌اندوزی کردند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش بیان کرد: در عرصه‌های مختلف جهانی هم‌چون نوآوری، فناوری و اقتصادی مورد ارزیابی جهانی هستیم و آموزش در این حوزه نقش مبنایی دارد.

زرافشان ادامه داد: داشتن آموزش و پرورش مطلوب و دانشگاه موثر در این زمینه اهمیت بسزایی دارد، البته در این ارزیابی نمره حدود هفت را دریافت کردیم که وضعیتی مطلوب است اما باید این شاخص‌ها را عملیاتی کنیم تا نتایج مثبتی در بر داشته باشد.

در ادامه پانته‌آ دری رئیس اداره متوسطه آموزش و پرورش تهران، اظهار کرد: نخبه‌پروری از وظایف دستگاه تعلیم و تربیت است، البته در سند تحول تربیت عبد صالح و تربیت فرد موحد است.

وی بیان کرد: تربیت افرادی که به افتخار‌آفرینی، کسب علم و دانش و تبدیل به سرمایه نقش دارند، نقش بسزایی دارد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *