اخبار استارتاپی

ثبت نام برای شرکت در جشنواره کار صدف

پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری «جشنواره کار صدف» را به منظور ارتباط مستقیم میان کارفرمایان صنایع مختلف با کارجویان برای جذب نیروی کار جوان در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌کند.

پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری «جشنواره کار صدف» را به منظور ارتباط مستقیم میان کارفرمایان صنایع مختلف با کارجویان برای جذب نیروی کار جوان در دانشگاه علم‌ و صنعت ایران برگزار می‌کند.

امروزه کشور با بسیاری از نیروهای جوان و با انرژی مواجه است که در سطح عالی از دانشگاه‌های برتر کشور تحصیل کرده‌ اند، ولی همواره یکی از دغدغه‌های اصلی آن‎ها، یافتن شغل مناسب و مفید برای جامعه و مرتبط با رشته تحصیلی است که در اکثر موارد با شکست مواجه می‎شوند؛ یکی از دلایل اصلی این معضل اجتماعی، عدم ارتباط سازنده صنعت با دانشگاه است.

از طرفی یکی از بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین مشکلات صنایع و بنگاه‌های اقتصادی کشور تأمین نیروی انسانی بامهارت است. چرا که مسیر ارتباط مناسبی بین افراد جویای کار و کارفرمایان وجود ندارد و اکثر کارفرمایان به روش‌های متداول قدیمی به تأمین نیروی انسانی خود می‎پردازند.

رفع عواملی که مانع اشتغال کارجویان به‌ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌شود، از یک سو و نبود بستری مناسب برای ارتباط مستقیم کارفرمایان و کارجویان از سوی دیگر، از جمله اهداف برگزاری «جشنواره‎ کار» است که بر اساس آن فضای مناسبی برای کارجویان و کارفرمایان فراهم می‌شود و با پاسخ‌گویی به این نیاز مهم، در رشد و پویایی بازار کار و جامعه‌ جوان کشور نقش خواهد داشت.

اهداف برگزاری جشنواره کار صدف

مهم‎ترین هدف این جشنواره، ایجاد ارتباط مستقیم میان کارفرمایان صنایع مختلف با کارجویان برای جذب نیروی کار جوان، نخبه و متخصص است.

از اهداف دیگر برگزاری جشنواره کار می‌توان به معرفی کارفرمایان و شرکت‎های موفق اشاره کرد تا با حضور در محیط علمی دانشگاه علاوه بر ارتقای برند سازمانی بتوانند مسائل و چالش‌های فنی خود را در دانشکده‌های تخصصی مطرح کرده و راه حلی برای آن‌ها، با کمک دانشگاهیان بیابند.

حضور شرکت‌های دانش‌ بنیان و صنعتی در محیط علمی دانشگاه علاوه بر ارتقای برند سازمانی، حل مسائل و چالش‌های فنی این شرکت‌ها به کمک دانشگاهیان را نیز به دنبال دارد. در فاز اول جشنواره، برای افزایش مهارت‌های عمومی دانشجویان و کارکنان شرکت‌ها، ورک‌شاپ‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی برگزار می‎شود.

ارائه‌ی چالش‌های علمی فناوری شرکت‌ها در دانشکده‌های تخصصی دانشگاه، گامی مؤثر در راستای ترویج رویکرد نوآوری باز و هم‌چنین تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه است.

با توجه به حمایت‎های پارک فناوری پردیس معاونت علمی، امتیاز و تخفیف ویژه‌ای برای حضور شرکت‌های دانش ‎بنیان در نظر گرفته شده است. آخرین مهلت ثبت نام در این جشنواره ۳۰ شهریورماه اعلام شده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی، علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاع از جزئیات بیشتر و ثبت‌نام، به سایت جشنواره مراجعه کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *