اخبار استارتاپی

به زودی بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان وارد بورس می‌شوند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به موفقیت ها و رونق شرکت های دانش بنیان، گفت: به زودی بسیاری از شرکت های دانش بنیان وارد بورس می شوند.

به گزارش اکوموتیو، سورنا ستاری شامگاه دوشنبه در نشست با مدیران، رؤسا، فعالان دانش بنیان، فناوران و نخبگان استان گلستان با اشاره به فعالیت ۳۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور، اظهار کرد: سال گذشته شرکت‌های دانش بنیان بیش از ۴۰۰ میلیون دلار صادرات داشتند.

وی با اشاره به ثبت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان تراکنش مالی در بانک مرکزی در سال گذشته تصریح کرد: بانک‌ها امروز به این نتیجه رسیدند که دیگر نباید بر روی سیستم سنتی سرمایه‌گذاری کنند و باید در زمینه‌های بانکداری الکترونیکی سرمایه‌گذاری کنند.

ستاری با بیان اینکه استارتاپ های زیادی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: کپی کردن ایده شخص دیگر، محکوم به شکست می‌شود.

وی بیان کرد: در استان گلستان ظرفیت‌های زیادی در حوزه گیاهان دارویی،‌ گردشگری، کشاورزی و آی تی و غیره وجود دارد که بستر مناسبی برای استارتاپ ها است.

پایین کشیدن کرکره کارآفرین، خیانت به کشور است

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ناامید کردن کارآفرین را اشتباه دانست و تاکید کرد: پایین کشیدن کرکره کارآفرین، خیانت به کشور است.

ستاری یادآور شد: پارک علم و فناوری یک محیط فیزیکی نیست؛ هر جای شهر را می‌توان پارک علم و فناوری دانست. در ایجاد یک کسب و کار، داشتن محیط مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی با تاکید بر اینکه نباید با کسب‌ و کارهای جدید جنگید، گفت: باید به جوانانمان اعتماد کنیم. امسال استارتاپ‌ های خوبی را در حوزه بهداشت خواهیم داشت.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور اظهار کرد: تا دو سه سال گذشته وقتی درباره شرکت‌های دانش بنیان صحبت می‌کردیم، به ما می‌خندیدند اما امروز این شرکت‌ها به درآمدهای زیادی دست یافته‌ اند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *