لیمو HR
اسلایدچندرسانه ای

انواع مدل های کسب و کار – اجاره به جای خرید

اجاره به جای خرید با پرداخت برای حق استفاده موقت

مدل اجاره به جای خرید از ۴۵۰ سال پیش از میلاد در روم باستان به شکل اجاره‌ی دام و هم‌چنین اجاره‌ی زمین به کشاورزان توسط اشراف سابقه داشته و به صورت گسترده امکان استفاده از آن به وجود آمده است. اولین آژانس کرایه‌ی خودرو در اواخر قرن ۱۹ ایجاد شد و این مدل در بازار املاک و مستغلات به صورت گسترده در حال حاضر کاربرد دارد. در این مدل امکان اجاره‌ی محصولات و یا خدماتی که با قیمت ثابت ارائه می‌شود، وجود دارد و تمایل مردم به استفاده‌ی صرف از محصولات بدون کسب مالکیت آن‌ها به شکل روزافزون رشد کرده است. این رویه در صنعت کالاهای مصرفی و گسترش تدریجی آن در بازار خودرو و دیگر بازارها آغاز شد.

سیر تکامل اشتراک خودرو به صورت P2P به ترتیب فروش خودرو، اجاره خودرو، اشتراک خودرو، اشتراک رانندگی و اجاره به صورت P2P شکل گرفته است.

مزایای اجاره به جای خرید

  1. کاهش هزینه‌های مشتریان
  2. افزایش آزادی عمل مالی مشتریان
  3. افزایش فروش

این مدل به توان تامین مالی محصولات از پیش نیازمند است و امکان استفاده‌ی ترکیبی با مدل پرداخت به ازای استفاده را فراهم می‌کند.

xerox تولیدکننده‌ی آمریکایی پرینتر، دستگاه‌های کپی و غیره است که از این مدل در ارائه‌ی دستگاه زیراکس ۹۱۴ در سال ۱۹۵۰ با افزایش شدید تقاضا و عدم توانایی شرکت در برآورده‌سازی آن استفاده کرد و به اجاره ماهیانه‌ی دستگاه اقدام و انقلابی در این صنعت به دلیل تکنولوژی متفاوت آن ایجاد کرد.

CWS boco یک شرکت سوئیسی ارائه‌دهنده‌ی لباس‌های کار و خدمات خشکشویی است که علاوه بر خرید، امکان اجاره‌ی محصولات و ارائه‌ی خدمات فراگیر در حوزه‌ی بهداشت و نظافت را فراهم کرده است و خدمات اجاره‌ی شرکت نسبت به فروش آن جذابیت بیش‌تری برای مشتریان داشته است.

FLEXPETZ ارائه‌دهنده‌ی محصولات و خدمات حیوانات خانگی است که امکان اجاره‌ی کوتاه‌مدت یک سگ به جای خرید آن و بررسی مشتریان بالقوه قبل از اجاره‌ی حیوانات برای اطمینان از امنیت آن‌ها را ایجاد کرده است. در این طرح به دلیل نگرانی‌ها در زمینه‌ی حمایت از حقوق حیوانات، محدودیت‌های قانونی به‌ وجود آمده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *