اخبار استارتاپیاخبار سرمایه گذاری خطرپذیر

دیجی کالا آماده ورود به بورس

شرکت دیجی کالا در حوزه تجارت الکترونیکی به بلوغ رسیده، سازوکار سیستم‌های مالی آن توانایی پذیرش پیچیدگی‌های بورس را دارد.

حمید محمدی مدیرعامل دیجی کالا، درباره جهت‌گیری دیجی کالا برای ورود به بورس و عرضه سهام این شرکت بزرگ تجارت الکترونیک گفت: با توجه به سرمایه گذاری دیجی کالا در چند شرکت ازجمله «دیجی پی و روکولند» شرکتی به‌عنوان گروه دیجی کالا ایجاد شده و در صورت عرضه در بورس تمامی این شرکت‌ها با ارزش بسیار بالایی که دارند در قالب گروه اینترنتی دیجی کالا در بورس عرضه می‌شوند؛ مجموعه دیجی کالا برای ورود به بورس علاقه‌مند است و با توجه به اینکه شرکت دیجی کالا در حوزه تجارت الکترونیکی به بلوغ رسیده و سازوکار سیستم‌های مالی آن توانایی پذیرش پیچیدگی‌های بورس را دارد، این آمادگی به‌صورت کامل در گروه اینترنتی دیجی کالا برای عرضه سهام در بورس و تبدیل‌شدن دیجی کالا به‌عنوان یکی از شرکت‌های بورسی بزرگ وجود دارد.

ارزش گروه اینترنتی دیجی کالا در دور بعدی سرمایه گذاری معلوم می‌شود

مدیرعامل دیجی کالا با اشاره به وضعیت اعلام ارزش چند شرکت تجارت الکترونیکی و یونیکورن اعلام شدن اظهار داشت: رفتار حرفه‌ای در حوزه شرکت‌های اینترنتی حکم می‌کند تا ارزش‌گذاری‌های نامعتبر و بدون اساس منتشر و اعلام نشود اما متاسفانه برخی شرکت‌ها این کار را انجام داده‌ اند، گروه اینترنتی دیجی کالا اعلام ارزش‌گذاری یک شرکت را بر اساس میزان سرمایه‌گذاری در شرکت مذکور می‌داند و دیجی کالا تا زمان انجام دوره بعدی سرمایه‌گذاری صبر می‌کند تا بر اساس میزان سرمایه گذاری انجام‌شده، ارزش‌گذاری گروه دیجی کالا اعلام شود و هیچ ترسی نیز از اعلام ارزش شرکت نداریم.

محمدی ادامه داد: اینکه عنوان می‌شود ارزش یک شرکت حبابی است یا خیر به بسیاری از پارامترها ازجمله تعداد جامعه مخاطب، تعداد مشتریان و رفتار مشتریان، نمودار رشد، تکرار خرید، جنس مشتریان، وفاداری مشتریان، نقدینگی شرکت، میزان سودآوری و حاشیه سود شرکت فعال در حوزه تجارت الکترونیکی ارتباط دارد و نمی‌توان بدون اطلاع داشتن کامل از وضعیت شرکت‌ها آن‌ها را حبابی به شمار آورد، بر همین اساس نباید این دسته از مسائل وارد اظهارنظر عمومی شود و نیاز به بررسی‌های تخصصی دارد.

بورس محلی بهتر برای استارتاپ های به بلوغ رسیده و سودآور

محمدی با بیان این‌که بورس گزینه مناسبی برای شرکت‌های به بلوغ رسیده و سودآور اینترنتی به شمار می‌رود، گفت: فرابورس محلی برای شرکت‌های کوچک و استارتاپی برای تامین سرمایه و رشد به شمار می‌رود که شرایط آن‌ها نسبت به شرکت‌های بالغ و سودآور اینترنتی متفاوت است؛ عرضه دیجی کالا و سایر استارتاپ‌ها در بورس یا فرابورس بسته به شرایط خاصی است و اگر یک شرکت اینترنتی فعال در تجارت الکترونیکی به بلوغ مناسب رسیده باشد و سودآور به شمار برود، می‌تواند برای عرضه به بورس اصلی نگاه داشته باشد.

مدیرعامل دیجی کالا تاکید کرد: یکی از شرایط ورود استارتاپ‌ ها به بورس اصلی سودآوری در سه سال گذشته است که با توجه به زیان‌دهی و یا  سودآوری پایین استارتاپ ها در سال‌های اولیه فعالیت قابلیت عرضه آن‌ها در بورس وجود ندارد اما گروه اینترنتی دیجی کالا درصورتی‌که به میزان سودآوری مناسب و قابل قبولی برسد می‌تواند بدون هیچ مشکل خاصی به‌عنوان یکی از شرکت‌های سودآور و بزرگ اینترنتی وارد بورس اصلی شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *