لیمو HR
اسلایدچندرسانه ای

انواع مدل های کسب و کار – بازیگر لایه ای

مدل بازیگر لایه‌ای عبارت است از تمرکز بر تنها یک یا چند فعالیت در زنجیره‌ی ارزش

در دهه‌ی ۱۹۷۰ توجه به مزایای مفاهیم بازدهی و هزینه در صنایع گوناگون و تمایل عمومی به کوچک‌تر شدن زنجیره‌های ارزش افزایش یافت و باعث سازماندهی جدید نیروی انسانی و ایجاد شرایط ظهور مدل بازیگر لایه ای شد و هم‌چنین ارائه‌دهندگان خدمات اختصاصی IT در کشورهایی مانند هند ایجاد شد.

مزایای مدل بازیگر لایه ای

  1. بهبود کارایی
  2. رشد دانش تخصصی دارایی‌های فکری
  3. امکان تاثیرگذاری و توسعه‌ی استانداردها در یک حوزه‌ی تخصصی به نفع خود

بازیگر لایه‌ای امکان گسترش و اعمال مهارت‌های تخصصی در زمینه‌های دیگر را فراهم می‌آورد و تمرکز بر یک مرحله‌ی خاص زنجیره‌ی ارزش، صرفه‌جویی به مقیاس و مزایا و قابلیت‌های تخصصی دارد.

نمونه‌ی شرکت‌هایی که از این مدل کسب و کار بهره می‌برند

TRUSTe از بزرگ‌ترین ارائه‌کنندگان خدمات داده که به اعطای گواهی به وب‌سایت‌های مشتریان می‌پردازد. ارائه‌ی خدمات مربوطه در زمینه‌های مدیریت اعتبار، رتبه‌‏بندی عرضه‏‌کنندگان و وکالت در مناقشات امنیت داده از جمله خدمات این شرکت می‌باشد که توسط بسیاری از شرکت‌های موفق مانند: فیس بوک، مایکروسافت، اپل، IBM، eBAY و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

DENNEMEYER ارائه‌کننده‌ی خدمات مدیریت و حفاظت از دارایی‌های معنوی است که به ارائه‌ی خدمات متنوعی مانند: مشاوره‌ی حقوقی، خدمات نرم‌افزاری، مشاوره‌ی تخصصی، مدیریت سبد سهام و … می‌پردازد. این شرکت به شرکت‌های کوچک و بزرگ متعدد در دنیا سرویس ارائه می‌دهد و در زمینه‌ی IP خدمات ارائه‌شده‌ی یک‌پارچه‌‌ای دارد.

PayPal شرکت تابعه از eBAY در زمینه‌ی پرداخت آنلاین است که در کسب و کارهای گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد و نیمی از درآمد eBAY از طریق این شرکت حاصل می‌شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *