اخبار استارتاپیاخبار کشاورزی

فعالیت شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی در قاره آفریقا

تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و شرکت هلدینگ ایران – اوگاندا در راستای فعالیت شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی ایران در قاره آفریقا منعقد شد.

به منظور ایجاد بستری مناسب برای فعالیت شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی ایران در قاره آفریقا تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و شرکت هلدینگ ایران – اوگاندا امضا شد.

به منظور ایجاد بستری مناسب برای فعالیت شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی ایران در قاره آفریقا  این تفاهم‌نامه بین ستاد توسعه زیست فناوری به نمایندگی مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و شرکت هلدینگ ایران – اوگاندا به نمایندگی سید محمد علی موسوی به امضا رسید.

در این تفاهم‌نامه آمده است که ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی به عنوان نهاد متولی زیست فناوری در ایران از شرکت‌های حوزه زیست‌فناوری کشاورزی در قاره آفریقا با هدف «بسترسازی برای حضور دائمی شرکت های دانش بنیان زیست فناوری ایرانی در حوزه کشاورزی از طریق ایجاد مزارع نمایشی کشاورزی و فضاهای متناسب»، «فراهم کردن بستر شتابدهی صادرات شرکت های دانش بنیان  زیست فناوری کشاورزی ایرانی در کشور اوگاندا»، «ترویج زیست‌فناوری کشاورزی در کشور اوگاندا از طریق معرفی روش کشاورزی زیستی»، «فراهم کردن زمینه انتقال دانش فنی و قراردادهای انتقال فناوری بین ایران و اوگاندا در حوزه زیست فناوری کشاورزی» و «انجام مطالعات دقیق در حوزه کشاورزی در آفریقا و به خصوص در کشور اوگاندا جهت فراهم آوردن امکان گسترش همکاری‌های ایران و اوگاندا در حوزه کشاورزی مدرن» حمایت می‌کند.

این تفاهم‌نامه از طریق امضا و مبادله آن به مدت ۳ سال اعتبار خواهد داشت و با اعلام قبلی یکی از طرفین قابل فسخ بوده و با توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *