اسلایدچندرسانه ای

انواع مدل های کسب و کار – مالکیت کسری

در مدل مالکیت کسری تقسیم زمانی باعث استفاده‌ی کارآمد می‌گردد.

در این مدل خرید بخشی از یک دارایی به جای تمام آن صورت می‌گیرد. مدل مالکیت کسری از ایدئولوژی کمونیستی و شیوه‌ی کشاورزی جمعی در اوایل قرن بیستم در روسیه ریشه گرفته است و در بخش خصوصی توسط NetJets در دهه‌ی ۶۰ میلادی پیاده‌سازی شده است. در دهه‌ی ۶۰ مدل نرخ ثابت به صنعت گردشگری وارد شد. مدل مالکیت کسری در بازارهای دیگر مانند خودرو و ساختمان گسترش یافت.

مزایای مالکیت کسری

  1. افزایش تعداد مشتریان
  2. افزایش مقدار درآمد کل
  3. استفاده‌ی موثرتر از دارایی‌ها

این مدل در شرایطی که در آن مشتریان تمایل به اشتراک دارایی‌ها دارند و هم‌چنین در کسب و کار های سرمایه‌بر مانند: بازارهای هواپیما، املاک، خودرو و .. مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نمونه شرکت‌های این مدل

HAPIMAG ارائه‏ کننده‌ی مراکز اقامتی در نقاط مختلف جهان و اولین استفاده ‏کننده از تقسیم زمانی در صنعت گردشگری می‌باشد که امکان استفاده‌ی مشتریان از یکی از ۶۰ اقامتگاه آن در ۱۶ کشور دنیا با خرید حق استفاده در یک دوره‌ی زمانی خاص را فراهم ساخته است.

mobility یکی از موفق ‌ترین ارائه‌کنندگان سرویس اشتراک‌گذاری خودرو با بیش از ۱۲۷۰۰۰ مشتری و از اولین اجراکنندگان این مدل در بازار خودرو می‌باشد که اجاره‌ی کوتاه ‏مدت خودروها توسط مشتریان را فراهم ساخته است. این شرکت دارای مراکز متعدد و به صورت سلف ‏سرویس در سطح کشور است و حق عضویت و هزینه‌ی بنزین و بیمه توسط مشتریان پرداخت می‌شود.

 HOMEBUY برنامه‌‏ای است در دولت انگلیس برای خانه ‏دارشدن ارزان و هم‌چنین مبتکر پیاده‏‌سازی مدل مالکیت کسری در این زمینه است که پیشنهادات متفاوت، با درصدهای مشارکت مختلف بین دولت، سازندگان ملک، اتحادیه‌های مسکن و مشتریان را ارائه می‌دهد و مشتریان در تغییرات ارزش ملک سهیم اند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *